Unified Factory: E‑commerce potrzebuje innowacji i automatyzacji obsługi klienta
Warszawa, 18.03.2016 (ISBnews) - Rynek e-commerce potrzebuje innowacji - np. w nowych formułach płatności czy logistyce, uważa Karol Dudij z Unified Factory. Branża potrzebuje również automatyzacji wszelkich procesów związanych z obsługą klienta.
18.03.2016 | aktual.: 18.03.2016 15:23
"W najbliższym czasie widzę kilka wyzwań w e-commerce. Pierwszym jest szukanie innowacji. Nie należy się ich bać, a traktować je jako możliwości i szanse rozwoju. Na przykład w logistyce czy w nowych formułach płatności, w backendzie. To są rzeczy, na które w najbliższym czasie e-commerce będzie skazany" - powiedział Dudij w wywiadzie dla inwestorzy.tv.
Według niego, istotna w tym jest również automatyzacja wszelkich procesów związanych z obsługą klienta, a także wychodzenia do klienta z nową formułą - bezpośredniego kontaktu.
"Obecnie standardem w e-commerce jest dostawa w 48 godzin. I to jest standard dla wszystkich branż. Wyróżniającą się branżą jest branża IT i elektroniki użytkowej, które współpracują z dużymi dostawcami usług logistycznych takich jak Action, ABC Data czy AB. Te firmy dają sklepom internetowym oprócz usługi logistycznej także swoje platformy" - wskazał Dudij.
Jak podkreślił Dudij, dzięki takiej współpracy klient zamawiający w danym sklepie następnego dnia ma możliwość otrzymania tej przesyłki. W pozostałych branżach bywa bardzo różnie, gdyż zazwyczaj najpierw produkt jedzie do sklepu internetowego, a następnie do klienta końcowego.
Jego zdaniem, dostawa towaru w 4 godziny w dużej miejscowości jest już wyższym standardem. "On, oczywiście, więcej kosztuje i nie każdy może sobie na nią pozwolić, bo cały łańcuch dostawy musi być zautomatyzowany - począwszy od płatności, która zazwyczaj jest płatnością elektroniczną. Następnie wpływa na to, kto dostarcza ten produkt - który z dużych dostawców i potem jest ostatnia mila, czyli kurier dostarcza produkt i on również musi mieć wdrożoną taką usługę, a to nie jest taka łatwa sprawa" - wyjaśnił.
Dudij zwrócił uwagę, że 72% użytkowników e-commerce oczekuje odpowiedzi w ciągu jednej godziny. "Jeżeli my dostarczymy taką informację, klient jest dobrze obsłużony i może do nas kiedyś wrócić. Jeśli taka automatyzacja procesu np. reklamacji będzie dogodna dla klienta, to klient nie będzie miał problemów z tym, żeby polecać ten sklep następnym kupującym. Jak najbardziej automatyzacja tego właśnie procesu jest według mnie niezbędna" - podsumował.
Unified Factory S.A. jest producentem i globalnym dostawcą rozwiązań automatyzujących sprzedaż i obsługę klienta na 7 rynkach świata. W poniedziałek, 21 marca, spółka zadebiutuje na NewConnect.
Karol Dudij z Unified Factory był uczestnikiem debaty zorganizowanej m.in. przez agencję ISBnews i telewizję inwestorzy.tv, poświęconej perspektywom branży e-commerce. Jej uczestnicy stwierdzili, że najważniejsze wyzwania, jakie stoją przed branżą związane są przede wszystkim z automatyzacją procesów oraz szybkim i skutecznym dostosowywaniem się do potrzeb rynku, co wiąże się z wprowadzaniem nowych strategii biznesowych. Warunkiem koniecznym dalszego rozwoju branży, utrzymania konkurencyjności i zwiększania rentowności przedsiębiorstw jest stałe wprowadzanie innowacji m.in. poprzez spersonalizowaną ofertę, czy też unowocześnianie wyszukiwarek.
(ISBnews)