UOKiK ws. wyroku Sądu Apelacyjnego dot. Banku Zachodniego WBK (komunikat)

...

16.02.2012 | aktual.: 16.02.2012 17:53

16.02. Warszawa - UOKiK informuje:

Informując o ofercie Konto24 Prestiż Bank Zachodni WBK wprowadzał konsumentów w błąd. Sąd Apelacyjny potwierdził decyzję Prezes UOKiK oraz nałożoną karę finansową w wysokości ponad 1,2 mln zł

Wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z września 2009 roku. Bank informował w ulotkach reklamowych i na oficjalnej stronie internetowej, że przelewy i zlecenia stałe dokonywane przez Internet lub w oddziałach banku są bezpłatne. Postępowanie przeprowadzone przez Urząd wykazało, że w danym miesiącu konsument nie płacił za przelewy wykonywane w oddziałach, ale w przypadku przelewów wykonywanych za pośrednictwem Internetu bezpłatnych było tylko pierwszych pięć. W opinii UOKiK konsumenci kierujący się wprowadzającym w błąd przekazem reklamowym mogli podjąć niewłaściwe decyzje co do wyboru usługi. Za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów Prezes Urzędu nałożyła na bank karę w wysokości 1 278 742 zł.

Przedsiębiorca odwołał się od decyzji do sądów kolejnych instancji. W kwietniu 2011 r. argumenty UOKiK podzielił Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a 15 lutego br Sąd Apelacyjny potwierdził decyzję Prezes UOKiK, w tym wysokość nałożonej sankcji finansowej.

Zgodnie z prawem przedsiębiorca, wobec którego została wydana decyzja przez Prezesa UOKiK, może się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Od wyroku SOKiK przysługuje możliwość złożenia apelacji w Sądzie Apelacyjnym.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść. (PAP)

kom/ akuc/

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)