UOKIK wziął się za operatorów komórkowych
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wystąpił do sądu o uznanie za niedozwolone zapisów zawieranych w umowach trzech operatorów telefonii komórkowej: Orange, Play i Erę. UOKiK kwestionuje aż 24 klauzule stosowane przez te firmy.
30.04.2009 | aktual.: 30.04.2009 10:55
Aneta Styrnik z Urzędu wyjaśnia, że zapisy dotyczyły sytuacji, gdy konsument nie reguluje w terminie rachunków. Jedna z kwestionowanych klauzul mówi, że w sytuacji, kiedy rachunek nie jest opłacany w terminie, operator może rozwiązać z niesumiennym klientem wszystkie umowy, nawet jeśli opłaty za inne usługi są uiszczane regularnie.
Kolejny zapis, z którym nie zgadza się UOKiK, dotyczy pobierania dodatkowych opłat, gdy klientowi odłączana jest usługa, za którą nie zapłacił. Jeśli rachunki nie są płacone, operator może wyłączyć usługę, za co pobierze opłatę. Klient zapłaci również za kolejne podłączenie usługi.
Zastrzeżenia UOKiK dotyczą również klauzuli mówiącej o pobraniu od przedsiębiorcy dodatkowej, oprócz karnych odsetek, opłaty za opóźnienia w regulowaniu rachunków. Eksperci UOKiK podkreślają, że klient nie może być podwójnie karany za to samo przewinienie.