Trwa ładowanie...

Vectra podnosi opłaty. Klienci wściekli. Oto jak firma tłumaczy zmiany

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpływają skargi od klientów Vectry. Klienci są niezadowoleni z podwyżek, które Vectra wprowadziła na podstawie tzw. klauzul inflacyjnych. W piśmie przesłanym WP Finanse firma tłumaczy się z podwyżek.

Vectra podwyższyła ceny. Klienci wysyłają skargi do UOKiKVectra podwyższyła ceny. Klienci wysyłają skargi do UOKiKŹródło: AgencjaWybrocza.pl, fot: Fot. Kuba Atys / Agencja Wyborcza.pl
d2j5z1w
d2j5z1w

Do UOKiK trafiło już ok. 300 skarg na grupę Vectra, do której należy też firma Multimedia Polska. Powód? Podwyżki wprowadzone w oparciu o zapisy tzw. klauzul inflacyjnych, pozwalających podnieść cenę za usługę w związku z inflacją - podaje portal wirtualnemedia.pl.

Jak podaje portal, od jesieni 2022 r. Vectra wprowadziła do umów z klientami klauzulę inflacyjną, która pozwala operatorowi na podniesienie cen usług w związku ze wzrostem cen towarów i usług. Podwyżki mogą dotyczyć również klientów z umowami na czas określony, którzy nie mają możliwości rozwiązania umowy bez ponoszenia kar finansowych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czekają nas głodowe emerytury. To problem ekonomiczny, nie demograficzny - Biznes Klasa #14

Vectra tłumaczy się z podwyżek

Firma Vectra odniosła się do całego zamieszania w piśmie przesłanym WP Finanse.

d2j5z1w

Jak pisze w odpowiedzi na pytania WP Finanse Vectra, waloryzacja opłat nie jest zmianą warunków umowy i wynikającą z tego podwyżką, lecz dostosowaniem opłat do rzeczywistej wartości świadczonych usług. Decyzja o urealnieniu opłat ma być zależna od aktualnego poziomu inflacji.

Choć jest to krok, którego chcielibyśmy uniknąć, to pozwoli nam on dalej zapewniać naszym klientom dostęp do usług na oczekiwanym przez nich poziomie. Wszyscy nasi klienci byli informowani o obecności klauzuli waloryzacyjnej i jej znaczeniu podczas podpisywania nowych umów lub dokonywania zmian w aktualnych umowach, dlatego ewentualne skargi według nas nie są zasadne – pisze w odpowiedzi Biuro Prasowe Vectry.

UOKiK bada "klauzule inflacyjne"

d2j5z1w

Od listopada 2022 r. UOKiK prowadzi postępowanie wyjaśniające w związku z wprowadzaniem klauzul inflacyjnych przez operatorów telekomunikacyjnych. Postępowanie dotyczy nie tylko Vectry, ale również Orange, PlayT-Mobile. Na razie nie postawiono jednak żadnych zarzutów w tych sprawach - podkreślają Wirtualne Media.

- Postanowienia stosowane w umowach muszą być jasne, precyzyjne i zrozumiałe dla przeciętnego konsumenta. Istotne jest, aby konsumenci wiedzieli, jakie są zasady, na podstawie których mają być świadczone usługi w ramach umowy terminowej i mieli świadomość, jaką cenę będą płacić za usługi telekomunikacyjne - mówił wówczas Tomasz Chróstny, prezes UOKiK, cytowany przez wirtualnemedia.pl.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2j5z1w
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2j5z1w