W czwartek rusza konferencja o logistyce i zarządzaniu w mediach regionalnych

Zarządzanie i technologia w mediach, źródła informacji, misja mediów regionalnych i źródła ich finansowania - to tematy, które zostaną poruszone podczas zaczynającej się w czwartek konferencji "Logistyka i zarządzanie w mediach. Media regionalne".

Konferencję, która odbędzie się w czwartek i piątek (8-9 października) organizuje Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Imprezę swoim patronatem objęły Polska Agencja Prasowa, Telewizja Polska, TVP Warszawa, Polskie Radio i Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

To już druga edycja konferencji "Logistyka i zarządzanie w mediach. Media regionalne". Spotkanie będzie poświęcone mediom regionalnym. Jak powiedział PAP dr inż. Wiesław Cetera z Instytutu Dziennikarstwa UW, uczestnicy konferencji przyjrzą się też coraz większej roli jaką w dziennikarstwie i zarządzaniu informacją odgrywa internet i technologie cyfrowe.

"W tym roku program jest bardzo bogaty. Mamy niemal 30 prelegentów reprezentujących zarówno ośrodki badawcze i naukowe, a także praktyków. Cieszy nas to, ponieważ ten obszar badawczy jest stosunkowo młody i niedookreślony, dlatego wielu rzeczy dowiadujemy się właśnie z praktyki. Rzeczywistość techniczna i organizacyjna wyprzedza teorię. Musimy za tym nadążać tym bardziej, że kształcimy studentów, którzy w przyszłości mają w mediach pracować" - powiedział Cetera.

Konferencja rozpocznie się sesją poświęconą zarządzaniu i technologiom w mediach regionalnych. Prelegenci zaprezentują swoje wystąpienia poświęcone m.in.: problemom systemów informatycznych w zarządzaniu mediami lokalnymi, zinformatyzowanemu zarządzaniu produkcją w mediach drukowanych i cyfrowych, analizie użyteczności i funkcjonalności oficjalnych witryn internetowych miast i gmin. Ponadto eksperci z Ukrainy, zaprezentują obecny stan tamtejszej branży wydawniczo-poligraficznej i kształcenia fachowców na jej potrzeby.

Następnym tematem, będą źródła informacji w mediach regionalnych. Wystąpienia w tej części będą dotyczyły m.in. źródeł internetowych, w szczególności zasobów Big Data (duże i różnorodne bazy danych) jako potencjalnych źródeł informacji dla dziennikarzy, ich legalności i rodzajowi zawartych w nich treści oraz rosnącej popularności materiałów wideo na żądanie wśród polskich internautów.

Drugi dzień konferencji rozpocznie się wystąpieniami poświęconymi realizacji misji publicznej przez lokalne media, pełnieniu przez nie roli edukacyjnej i ich społecznej odpowiedzialności. Ponadto prelegenci poruszą kwestie odnajdywania się dziennikarzy w erze internetowej, wykorzystaniu technologii informacyjnych jako narzędzia wspierającego codzienne życie miast (na przykładzie konkursu +Dane po warszawsku+), a także konsekwencji wynikających z niezrozumienia przez regionalnych wydawców potrzeb reklamodawców.

Później mówcy skupią się na kwestiach finansowania mediów i dylematach z tym związanych. Perspektywa finansowania mediów regionalnych z funduszy unijnych, crowdfunding (zbieranie funduszy przez społeczności skupione wokół konkretnych projektów, najczęściej przez internet), nowe tendencje finansowania na przykładzie czasopisma +Polska Zbrojna+, sprzedaż treści online oraz wpływ abonamentu rtv na na wyniki finansowe mediów - to tematy, które zostaną poruszone w tej części wydarzenia.

Konferencję zakończy panel technologiczny, poświęcony m.in. dynamice zmian w sektorze mediów cyfrowych, technologiom produkcji czasopism i katalogów i przesyłania dużych ilości danych.

Źródło artykułu:PAP

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)