W I kw. Netia miała 23,05 mln zł straty wobec konsensusu 24,3 mln zł straty (opis)
05.05. Warszawa (PAP) - W I kwartale 2011 roku Netia miała 23,05 mln zł straty netto - poinformowała spółka w komunikacie. Była ona o 5 proc. mniejsza od średniej prognoz...
05.05. Warszawa (PAP) - W I kwartale 2011 roku Netia miała 23,05 mln zł straty netto - poinformowała spółka w komunikacie. Była ona o 5 proc. mniejsza od średniej prognoz analityków na poziomie 24,3 mln zł straty. Przychody spółki wyniosły 401,19 mln zł, o 1 proc. więcej od konsensusu rynkowego zakładającego 397,8 mln zł przychodów.
Zysk z działalności operacyjnej Netii wyniósł w I kwartale 26,05 mln zł i był o 1233 proc. większy od średniej prognoz rynkowych zakładających 2,3 mln zł straty i blisko 50 proc. większy od mediany na poziomie 17,4 mln zł.
W I kw. 2011 r. Netia rozpoznała jako koszt kwotę 58,3 mln zł wydatkowaną w 2010 r. w związku z podatkiem dochodowym od osób prawnych za 2003 r., co było następstwem wyroku wydanego przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w dniu 15 marca 2011 r. Oddalono w nim złożoną przez Netię skargę od wcześniejszej decyzji Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie. Spółka zamierza złożyć wniosek o kasację wyroku do Naczelnego Sądu Administracyjnego.
Baza klientów usług szerokopasmowych Netii zwiększyła się w I kwartale do 704.082, co stanowiło wzrost o 2 proc. w stosunku do IV kwartału 2010 r. oraz o 17 proc. rdr. Spółka szacuje, że na koniec 2011 r. baza klientów usług szerokopasmowych osiągnie poziom 780 tys.-800 tys. bez uwzględnienia potencjalnych akwizycji sieci ethernetowych.
Netia szacuje, że jej łączny udział w rynku stacjonarnych usług szerokopasmowych wzrósł do 11,5 proc. z 10,5 proc. w I kw. 2010 r.
Netia odnotowała 13.835 przyłączeń netto stacjonarnych usług szerokopasmowych w porównaniu do 36.346 przyłączeń netto w IV kw. 2010 r. oraz 44.050 przyłączeń netto w I kw. 2010 r.
"Spadek liczby nowych przyłączeń netto widoczny w I kw. 2011 r. był przede wszystkim skutkiem zaostrzonej rywalizacji cenowej ze strony konkurencji, która ograniczała poziom sprzedaży zwłaszcza w odniesieniu do niskomarżowych usług BSA" - poinformowała spółka w komentarzu do raportu.
Baza klientów usług głosowych wyniosła po I kw. 2011 r. 1.225.967. W stosunku do IV kw. 2010 r. Netia odnotowała łączny spadek liczby klientów usług głosowych netto o ok. 5 tys., co było głównie związane z odchodzeniem klientów od tradycyjnych usług głosowych świadczonych za pomocą linii analogowych. Netia szacuje, że jej łączny udział w rynku stacjonarnych usług głosowych wzrósł w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy do poziomu 13,4 proc. z 11,8 proc.(PAP)
jow/ osz/