W listopadzie początek V edycji konkursu SEG "Złota Strona Emitenta"
02.11. Warszawa (PAP) - Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych rozpoczyna 2 listopada I etap kolejnej V edycji Konkursu "Złota Strona Emitenta". Pierwszy, początkowy etap - wyłonienie...
02.11.2011 | aktual.: 02.11.2011 13:53
02.11. Warszawa (PAP) - Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych rozpoczyna 2 listopada I etap kolejnej V edycji Konkursu "Złota Strona Emitenta". Pierwszy, początkowy etap - wyłonienie 50 spółek - będzie trwał 3 miesiące, finał całego Konkursu - i wyłonienie 5 laureatów - przewidziany jest na czerwiec 2012.
Celem konkursu jest wyłonienie najlepszych stron internetowych spółek giełdowych w wersji polskojęzycznej. Ocenie będą podlegały witryny spółek polskich i zagranicznych notowanych na GPW.
V edycja będzie się różnić od dotychczasowych głównie czasem trwania. Najlepsze strony będą wyłaniane w trzech etapach od początku listopada 2011 do maja 2012.
Pozostają dotychczasowe kategorie. Spółki będą oceniane w 5 kategoriach: polskie spółki giełdowe należące do indeksów WIG20 i mWIG40, polskie spółki należące do sWIG80, polskie spółki notowane na GPW i nie należące do powyższych indeksów, polskie spółki notowane na NewConnect, wszystkie spółki zagraniczne notowane na GPW w Warszawie, w tym na rynku NewConnect.
Celem pierwszego etapu trwającego od 2 listopada 2011 do 27 stycznia 2012 będzie wyłonienie 10 witryn o najlepszej punktacji w każdej kategorii, czyli w sumie wyłonionych zostanie 50 spółek.
Strony internetowe będą oceniane pod kątem jasności komunikatu i zwartości informacyjnej, efektywności informacji dla inwestorów odnośnie nowych zasad WZA, innowacyjności komunikacji, wygodnej nawigacji na stronie, poprawności zastosowanych technologii, estetyki strony, opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych.
"Podobnie jak w latach ubiegłych, na pierwszym etapie konkursu przeanalizujemy strony internetowe wszystkich spółek notowanych na GPW, w tym na rynku NewConnect. Każda ze spółek będzie mogła nieodpłatnie otrzymać ekspertyzę wskazującą indywidualny rezultat na tle pozostałych emitentów" - informuje prezes SEG Mirosław Kachniewski.
"Uwzględniając doświadczenia z lat ubiegłych, tegoroczna edycja Konkursu będzie wzbogacona o nowe kryteria sprawdzające, czy inwestorzy mają szybki i łatwy dostęp do pożądanych informacji. W tym celu w bieżącej edycji pojawią się takie wymogi jak: zamieszczenie szczegółowych informacji o ostatnio przeprowadzonym Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy, publikacja opinii biegłego rewidenta, a także podanie bezpośredniego kontaktu dedykowanego dla inwestorów" - dodaje prezes SEG.
W drugim etapie od 2 lutego do 30 marca 2012 jury konkursu złożone ze specjalistów w 9 dziedzinach wyłoni 3 nominatów w każdej kategorii. W tej części konkursu pojawią się nowe kryteria, w których będzie brana pod uwagę jakość dwustronnej komunikacji z inwestorem oraz opinia inwestora zagranicznego.
W trzecim etapie od 5 kwietnia do 15 maja 2012 kapituła konkursu, w której zasiadają przedstawiciele instytucji rynku kapitałowego oraz najbardziej uznani fachowcy zajmujący się grafiką, komunikacją marketingową, dziennikarstwem, ekonomią czy relacjami inwestorskimi, wyłoni 5 laureatów spośród 15 nominowanych stron.
Regulamin konkursu, harmonogram oraz szczegółowe informacje na temat Złotej Strony Emitenta są dostępne na stronie internetowej www.zse.seg.org.pl.
Jednym z patronów medialnych konkursu jest Polska Agencja Prasowa. (PAP)
dan/