W tych sklepach kupuje się najprzyjemniej

Czy sprzedawcy w polskich sklepach są uprzejmi i pomocni? Podobno jest coraz lepiej. Z badań szwedzkiej firmy wynika, że klienci najmilej wspominają obsługę w perfumeriach, a najgorzej w księgarniach.

W tych sklepach kupuje się najprzyjemniej
Źródło zdjęć: © MIGUEL RIOPA / AFP

05.03.2013 | aktual.: 05.03.2013 09:00

Klienci w sklepach sieci handlowych w Polsce są coraz lepiej obsługiwani - informuje "Puls Biznesu", powołując się na ranking Daymaker Index. Na podstawie badań tzw. tajemniczego klienta sprawdzono jakość obsługi 125 sieci handlowych z 19 branż. Łączny rezultat poprawił się o 10 pkt. proc. i wyniósł 67,4 proc.

- Wciąż jest wiele do zrobienia - sprzedawcy i menedżerowie sieci powinni zdawać sobie sprawę, jak ważne jest odpowiednie podejście do klienta. Firmy potrzebują jednolitej strategii, włącznie z jasnym określeniem roli, jaką ma pełnić sprzedawca - mówi Sofia Valentin, dyrektor generalna Daymakera.

Bardzo duże różnice występują pomiędzy ocenianymi branżami sklepów. Najwyżej oceniono perfumerie (87 proc.), drogerie (85 proc.) i sklepy budowlane (83 proc.). Zdecydowanie najgorzej wypadły księgarnie (41 proc.).

Szczególnie interesująco wygląda zestawienie najlepszych i najgorszych sklepów w Polsce (w zestawieniu nie uwzględniono sklepów spożywczych).

Sklepy z najlepszą obsługą

  1. Douglas - 98 proc.
  2. Wólczanka - 97 proc.
  3. Paris Optique - 96 proc.
  4. Sony Center - 94 proc.
  5. The Body Shop - 93 proc.
  6. Sephora - 93 proc.
  7. L'Occitane - 92 proc.
  8. Lynx - 92 proc.
  9. Marks & Spencer - 91 proc.
  10. Vero Moda - 90 proc.
  11. Swarovski - 90 proc.

Sklepy z najgorszą obsługą

  1. C&A - 21 proc.
  2. Tally Weijl - 27 proc.
  3. Reserved - 28 proc.
  4. H&M - 30 proc.
  5. Smyk - 31 proc.
  6. House - 32 proc.
  7. Bijou Brigitte - 32 proc.
  8. Home & You - 34 proc.
  9. Empik - 34 proc.
  10. Tchibo - 39 proc.
markiobsługahandel
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także