W tych sklepach kupuje się najprzyjemniej
Czy sprzedawcy w polskich sklepach są uprzejmi i pomocni? Podobno jest coraz lepiej. Z badań szwedzkiej firmy wynika, że klienci najmilej wspominają obsługę w perfumeriach, a najgorzej w księgarniach.
05.03.2013 | aktual.: 05.03.2013 09:00
Klienci w sklepach sieci handlowych w Polsce są coraz lepiej obsługiwani - informuje "Puls Biznesu", powołując się na ranking Daymaker Index. Na podstawie badań tzw. tajemniczego klienta sprawdzono jakość obsługi 125 sieci handlowych z 19 branż. Łączny rezultat poprawił się o 10 pkt. proc. i wyniósł 67,4 proc.
- Wciąż jest wiele do zrobienia - sprzedawcy i menedżerowie sieci powinni zdawać sobie sprawę, jak ważne jest odpowiednie podejście do klienta. Firmy potrzebują jednolitej strategii, włącznie z jasnym określeniem roli, jaką ma pełnić sprzedawca - mówi Sofia Valentin, dyrektor generalna Daymakera.
Bardzo duże różnice występują pomiędzy ocenianymi branżami sklepów. Najwyżej oceniono perfumerie (87 proc.), drogerie (85 proc.) i sklepy budowlane (83 proc.). Zdecydowanie najgorzej wypadły księgarnie (41 proc.).
Szczególnie interesująco wygląda zestawienie najlepszych i najgorszych sklepów w Polsce (w zestawieniu nie uwzględniono sklepów spożywczych).
Sklepy z najlepszą obsługą
- Douglas - 98 proc.
- Wólczanka - 97 proc.
- Paris Optique - 96 proc.
- Sony Center - 94 proc.
- The Body Shop - 93 proc.
- Sephora - 93 proc.
- L'Occitane - 92 proc.
- Lynx - 92 proc.
- Marks & Spencer - 91 proc.
- Vero Moda - 90 proc.
- Swarovski - 90 proc.