W tym sklepie najdłużej stoi się w kolejce. Klienci nie mają złudzeń
W najnowszym badaniu dotyczącym poziomu zadowolenia klientów z czasu spędzanego w kolejce, najlepiej wypadły sieci Aldi i E.Leclerc. Na przeciwległym biegunie rankingu znalazł się natomiast jeden z ulubionych dyskontów Polaków.
Jak podaje portal wiadomoscihandlowe.pl, analiza przeprowadzona przez platformę Webankieta, oparta na ponad 23 tys. opinii zamieszczonych w Google Reviews, wskazuje, że klienci sieci Aldi i E.Leclerc są szczególnie zadowoleni z czasu oczekiwania przy kasach.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ceny jak 10 lat temu. Tak się kończy wojna dyskontów
W której sieci sklepów trzeba czekać najdłużej w kolejce?
W ocenie wykorzystano skalę od -1 do 1, gdzie -1 odzwierciedla najbardziej krytyczne oceny, a 1 to maksymalnie pozytywny wynik. Liderem zestawienia został Aldi z wynikiem 0,12 pkt. Drugie miejsce przypadło E.Leclerc z wynikiem 0,04 pkt.
Wśród pozostałych sieci handlowych oceny konsumentów były mniej korzystne. Lidl osiągnął wynik -0,23 pkt, Dino z kolei uzyskało -0,55 pkt, Carrefour otrzymał -0,28 pkt, a Netto -0,30 pkt.
Kolejne sieci, takie jak Kaufland (-0,43 pkt), Stokrotka (-0,56 pkt) oraz Polomarket (-0,57 pkt), znalazły się w dolnej części rankingu. Na samym końcu uplasowała się Biedronka z wynikiem -0,73 pkt, co oznacza, że klienci tej sieci muszą najdłużej czekać w kolejce.
"ALDI Polska i E.Leclerc ponownie znalazły się na szczycie, co wskazuje na efektywne zarządzanie ruchem i organizację przestrzeni przy kasach. Z kolei Biedronka i Dino Polska S.A., mimo swojej popularności, znalazły się niżej, co może wskazywać na to, że szybki rozwój i duża liczba klientów mogą mieć wpływ na te aspekty obsługi" – skomentowała Urszula Kamburov-Niepewna, Marketing Team Leader w Webankieta.pl, cytowana przez portal.
Oto ulubione sklepy Polaków
Z wyników Rankingu Popularności Sieci Handlowych 2024 wynika, że najpopularniejszą siecią spożywczą w Polsce jest Biedronka. W 2023 r. jej udział w rynku wyniósł 37,22 proc., czyli o 3,22 pp. więcej niż rok wcześniej. Drugie miejsce zajął Lidl, czyli ubiegłoroczny zwycięzca. Na kolejnych miejscach znalazły się: Auchan, Kaufland oraz Dino.
Spośród dyskontów niespożywczych najlepsza okazała się sieć Action, która miała 51,73 proc. udziału w rynku. Na drugim miejscu, z udziałem równym 36,62 proc., znalazła się sieć Pepco. Trzecie miejsce, podobnie jak w ubiegłym roku, zajęła sieć Dealz.