W tym sklepie najdłużej stoi się w kolejce. Klienci nie mają złudzeń

W najnowszym badaniu dotyczącym poziomu zadowolenia klientów z czasu spędzanego w kolejce, najlepiej wypadły sieci Aldi i E.Leclerc. Na przeciwległym biegunie rankingu znalazł się natomiast jeden z ulubionych dyskontów Polaków.

W tej sieci sklepów trzeba czekać najdłużej w kolejceW tej sieci sklepów trzeba czekać najdłużej w kolejce
Źródło zdjęć: © East News | Piotr Kamionka/REPORTER

Jak podaje portal wiadomoscihandlowe.pl, analiza przeprowadzona przez platformę Webankieta, oparta na ponad 23 tys. opinii zamieszczonych w Google Reviews, wskazuje, że klienci sieci Aldi i E.Leclerc są szczególnie zadowoleni z czasu oczekiwania przy kasach.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ceny jak 10 lat temu. Tak się kończy wojna dyskontów

W której sieci sklepów trzeba czekać najdłużej w kolejce?

W ocenie wykorzystano skalę od -1 do 1, gdzie -1 odzwierciedla najbardziej krytyczne oceny, a 1 to maksymalnie pozytywny wynik. Liderem zestawienia został Aldi z wynikiem 0,12 pkt. Drugie miejsce przypadło E.Leclerc z wynikiem 0,04 pkt.

Wśród pozostałych sieci handlowych oceny konsumentów były mniej korzystne. Lidl osiągnął wynik -0,23 pkt, Dino z kolei uzyskało -0,55 pkt, Carrefour otrzymał -0,28 pkt, a Netto -0,30 pkt.

Kolejne sieci, takie jak Kaufland (-0,43 pkt), Stokrotka (-0,56 pkt) oraz Polomarket (-0,57 pkt), znalazły się w dolnej części rankingu. Na samym końcu uplasowała się Biedronka z wynikiem -0,73 pkt, co oznacza, że klienci tej sieci muszą najdłużej czekać w kolejce.

"ALDI Polska i E.Leclerc ponownie znalazły się na szczycie, co wskazuje na efektywne zarządzanie ruchem i organizację przestrzeni przy kasach. Z kolei Biedronka i Dino Polska S.A., mimo swojej popularności, znalazły się niżej, co może wskazywać na to, że szybki rozwój i duża liczba klientów mogą mieć wpływ na te aspekty obsługi" – skomentowała Urszula Kamburov-Niepewna, Marketing Team Leader w Webankieta.pl, cytowana przez portal.

Oto ulubione sklepy Polaków

Z wyników Rankingu Popularności Sieci Handlowych 2024 wynika, że najpopularniejszą siecią spożywczą w Polsce jest Biedronka. W 2023 r. jej udział w rynku wyniósł 37,22 proc., czyli o 3,22 pp. więcej niż rok wcześniej. Drugie miejsce zajął Lidl, czyli ubiegłoroczny zwycięzca. Na kolejnych miejscach znalazły się: Auchan, Kaufland oraz Dino.

Spośród dyskontów niespożywczych najlepsza okazała się sieć Action, która miała 51,73 proc. udziału w rynku. Na drugim miejscu, z udziałem równym 36,62 proc., znalazła się sieć Pepco. Trzecie miejsce, podobnie jak w ubiegłym roku, zajęła sieć Dealz.

Źródło artykułu: WP Finanse
Wybrane dla Ciebie
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos
Ceny węgla na Śląsku. Tu kupisz opał najtaniej
Ceny węgla na Śląsku. Tu kupisz opał najtaniej
Coś dla fanów Eurojackpot. Matematyk policzył szanse na wygraną
Coś dla fanów Eurojackpot. Matematyk policzył szanse na wygraną
Pomarańczowe worki na śmieci w kolejnej gminie. Co do nich wrzucić?
Pomarańczowe worki na śmieci w kolejnej gminie. Co do nich wrzucić?
Włoska sieciówka wkracza do Polski. Już otworzyła pierwszy sklep
Włoska sieciówka wkracza do Polski. Już otworzyła pierwszy sklep
Wyniki kontroli PIP w firmie miliardera katolika. Ruszy postępowanie
Wyniki kontroli PIP w firmie miliardera katolika. Ruszy postępowanie
Załamała się, gdy zobaczyła rachunki za prąd. "Płacę jak za pałac"
Załamała się, gdy zobaczyła rachunki za prąd. "Płacę jak za pałac"
Niemcy wysłali ziemniaki do Polski. Zarobili ponad 130 mln zł
Niemcy wysłali ziemniaki do Polski. Zarobili ponad 130 mln zł