W X Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej spadł 0,4 pkt. do minus 10,9 pkt. - IBnGR/Carrefour
...
15.10.2013 | aktual.: 15.10.2013 10:23
15.10. Warszawa (PAP) - Barometr Carrefour - Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej spadł w październiku o 0,4 pkt do minus 10,9 pkt. - wynika z badania IBnGR.
"Obecny spadek jest pierwszym po serii czterech kolejnych notowań, w których jego wartość nie obniżała się w porównaniu z poprzednim. Wartość Barometru od pięćdziesięciu ośmiu miesięcy znajduje się poniżej poziomu neutralnego, czyli zera. Stanowi to potwierdzenie obserwowanej na rynku dominacji negatywnych czynników i świadczy o utrzymywaniu się złego stanu koniunktury gospodarczej. Warto jednak zwrócić uwagę, że w analogicznym miesiącu roku poprzedniego wartość naszego wskaźnika była o około 9 punktów niższa niż obecnie. Świadczy to o fakcie, że gospodarka znajduje się obecnie w lepszej kondycji niż rok temu" - napisano.
Zmiany składników cząstkowych Barometru Carrefour - Wskaźnika Koniunktury Konsumenckiej i ich wpływ na jego wartość:
Poprzednio Obecnie Wpływ
Skłonność do zakupów 91,9 93,3 +0,27
BWUK -27,3 -25,3 +0,40
Koniunktura w handlu -6,9 -6,0 +0,18
Nominalna dynamika kredytów
i pożyczek 103,1 102,8 -0,07
Realna dynamika
sprzedaży detalicznej 104,3 103,5 -0,21
Dynamika liczby pracujących] 99,4 99,7 +0,21
Dynamika cen konsumpcyjnych 101,1 101,1 0,00
Nominalna dynamika
wynagrodzeń 103,5 102,0 -1,21
Łączna zmiana wartości BKK -0,43
Barometr Carrefour - Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej opracowywany jest na zlecenie Carrefour przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową z częstotliwością miesięczną. Jego zadaniem jest pomiar aktualnego stanu koniunktury w sektorze handlowym w Polsce.
Jak poinformowano w komunikacie prasowym, Barometr "jest wskaźnikiem równoczesnym (coincident indicator) - pokazuje stan koniunktury na bieżąco, a także standaryzowanym, zmieniającym się w przedziale od -100 do +100". (PAP)
map/ asa/