Trwa ładowanie...
d2i3iyx
piwo

Warka została oficjalnym sponsorem Ekstraklasy

Dzisiaj w Warszawie przedstawiciele Grupy Żywiec i spółki Ekstraklasa podpisali umowę o współpracy sponsorskiej do 2011 r.

Share
d2i3iyx

Warka uzyskała tytuł Oficjalnego Sponsora Ekstraklasy. Podpisana umowa będzie obowiązywać już od pierwszej kolejki rozgrywek wiosną tego roku, potrwa aż do końca wiosennej rundy rozgrywek ekstraklasy w 2011 r. Nie ujawniono wartości umowy.

_ Mogę tylko powiedzieć, że będą to pieniądze znaczące w budżecie każdego z 16 klubów ekstraklasy, zwłaszcza teraz, gdy mamy oznaki kryzysu _- powiedział Andrzej Rusko, prezes Ekstraklasy.

Do podpisania umowy sponsorskiej pomiędzy Ekstraklasą S.A. a Grupą Żywiec doszło po wielomiesięcznych negocjacjach.

d2i3iyx

_ Jesteśmy zadowoleni z faktu podpisania oraz warunków umowy sponsorskiej z Ekstraklasą. Warka Oficjalnym Sponsorem Ekstraklasy brzmi dumnie. Wierzymy, że możemy wraz z kibicami zmieniać wizerunek polskiej piłki nożnej i być z niej dumni _ - mówi Mariusz Borowiak, dyrektor sprzedaży i dystrybucji Grupy Żywiec S.A.

_ Jestem przekonany, że taki partner był Ekstraklasie potrzebny - nie ukrywam, iż umowa ma wiele bardzo ciekawych aspektów, a wspólne projekty dadzą mnóstwo korzyści naszym klubom ale też, co dla Ekstraklasy jest niezmiernie ważne, naszym kibicom. Myślę, że szeroko pojęte aktywności Grupy Żywiec związane z wspieraniem i promocją Ekstraklasy dostrzegą Państwo już niebawem _- mówi Andrzej Rusko.

Sponsor oficjalny czyli techniczny

Ekstraklasa SA prowadziła dwa równolegle przetargi na wybór sponsora: technicznego i tytularnego. Ten drugi będzie mógł dodać swoją nazwę do nazwy rozgrywek (np. Orange Ekstraklasa). Na razie nie wybrano sponsora tytularnego.

Warka jako sponsor techniczny korzystać będzie z pakietu sponsorskiego na wielu poziomach. Oznacza to m.in., że logotyp będzie można zobaczyć na stadionach piłkarskich podczas ligowych rozgrywek oraz transmisji telewizyjnych. Logo Warki będzie wyświetlane w telewizji zawsze pod zegarem pokazującym czas i wynik spotkania. Umowa sponsorska zabezpiecza również interesy sponsora w taki sposób, iż wyklucza możliwość sponsorowania Ekstraklasy przez firmy wobec Warki konkurencyjne.

d2i3iyx

_ Sponsoring sportowy jest bardzo ważną częścią aktywności marketingowych naszych marek i ma bardzo duże znaczenie dla Grupy Żywiec. W przypadku marki Warka odgrywa rolę strategiczną, gdyż piłka nożna jest stałym elementem świata konsumentów Warki _- dodaje Mariusz Borowiak.

Trzy z szesnastu klubów mają obecnie umowy sponsorskie z innym browarami. Do czasu ich wygaśnięcia Warka nie będzie obecna na meczach tych klubów.

_ Oczywiście szanujemy wszystkie podpisane wcześniej umowy, poczekamy aż wygasną _- powiedział Borowiak.

Z Lechem Poznań może być umowa osobna, dodatkowa

Grupa Żywiec i jej marka Warka jest już sponsorem klubu Lech Poznań, umowa właśnie na dniach wygasa i jest, według przedstawicieli Lecha Poznań, renegocjowana.

d2i3iyx

_ Nie podjęliśmy w tej sprawie jeszcze decyzji _- powiedział nam Sebastian Tołwinski, rzecznik Grupy Żywiec. Ale nie wykluczył podpisania osobnej umowy z Lechem, bo inny, znacznie szerszy byłby jej zakres, niż sponsoringu całej ekstraklasy. Dotyczyłby także różnych programów współpracy z kibicami.

Warka podpisała umowę sponsorską z Ekstraklasą SA przed ewentualnym wprowadzeniem sprzedaży piwa na stadionach piłkarskich. Mariusz Borowiak pytany o tę sytuację stwierdził, że nie miała wpływu na decyzję Grupy Żywiec.

_ Nie wiadomo jeszcze czy w ogóle dojdzie do pozwolenia na sprzedaż piwa na stadionach _- stwierdził Borowiak. Jednak nie odpowiedział precyzyjnie jak mogłaby wyglądać sprzedaż innych browarów, gdy Warka ma wyłączność na prezentowanie swojego logo podczas meczów ekstraklasy.

Autor: JS
środa, 25 lutego 2009

d2i3iyx

Podziel się opinią

Share
d2i3iyx
d2i3iyx