Warka została oficjalnym sponsorem Ekstraklasy
Dzisiaj w Warszawie przedstawiciele Grupy Żywiec i spółki Ekstraklasa podpisali umowę o współpracy sponsorskiej do 2011 r.
26.02.2009 10:32
Warka uzyskała tytuł Oficjalnego Sponsora Ekstraklasy. Podpisana umowa będzie obowiązywać już od pierwszej kolejki rozgrywek wiosną tego roku, potrwa aż do końca wiosennej rundy rozgrywek ekstraklasy w 2011 r. Nie ujawniono wartości umowy.
_ Mogę tylko powiedzieć, że będą to pieniądze znaczące w budżecie każdego z 16 klubów ekstraklasy, zwłaszcza teraz, gdy mamy oznaki kryzysu _- powiedział Andrzej Rusko, prezes Ekstraklasy.
Do podpisania umowy sponsorskiej pomiędzy Ekstraklasą S.A. a Grupą Żywiec doszło po wielomiesięcznych negocjacjach.
_ Jesteśmy zadowoleni z faktu podpisania oraz warunków umowy sponsorskiej z Ekstraklasą. Warka Oficjalnym Sponsorem Ekstraklasy brzmi dumnie. Wierzymy, że możemy wraz z kibicami zmieniać wizerunek polskiej piłki nożnej i być z niej dumni _ - mówi Mariusz Borowiak, dyrektor sprzedaży i dystrybucji Grupy Żywiec S.A.
_ Jestem przekonany, że taki partner był Ekstraklasie potrzebny - nie ukrywam, iż umowa ma wiele bardzo ciekawych aspektów, a wspólne projekty dadzą mnóstwo korzyści naszym klubom ale też, co dla Ekstraklasy jest niezmiernie ważne, naszym kibicom. Myślę, że szeroko pojęte aktywności Grupy Żywiec związane z wspieraniem i promocją Ekstraklasy dostrzegą Państwo już niebawem _- mówi Andrzej Rusko.
Sponsor oficjalny czyli techniczny
Ekstraklasa SA prowadziła dwa równolegle przetargi na wybór sponsora: technicznego i tytularnego. Ten drugi będzie mógł dodać swoją nazwę do nazwy rozgrywek (np. Orange Ekstraklasa). Na razie nie wybrano sponsora tytularnego.
Warka jako sponsor techniczny korzystać będzie z pakietu sponsorskiego na wielu poziomach. Oznacza to m.in., że logotyp będzie można zobaczyć na stadionach piłkarskich podczas ligowych rozgrywek oraz transmisji telewizyjnych. Logo Warki będzie wyświetlane w telewizji zawsze pod zegarem pokazującym czas i wynik spotkania. Umowa sponsorska zabezpiecza również interesy sponsora w taki sposób, iż wyklucza możliwość sponsorowania Ekstraklasy przez firmy wobec Warki konkurencyjne.
_ Sponsoring sportowy jest bardzo ważną częścią aktywności marketingowych naszych marek i ma bardzo duże znaczenie dla Grupy Żywiec. W przypadku marki Warka odgrywa rolę strategiczną, gdyż piłka nożna jest stałym elementem świata konsumentów Warki _- dodaje Mariusz Borowiak.
Trzy z szesnastu klubów mają obecnie umowy sponsorskie z innym browarami. Do czasu ich wygaśnięcia Warka nie będzie obecna na meczach tych klubów.
_ Oczywiście szanujemy wszystkie podpisane wcześniej umowy, poczekamy aż wygasną _- powiedział Borowiak.
Z Lechem Poznań może być umowa osobna, dodatkowa
Grupa Żywiec i jej marka Warka jest już sponsorem klubu Lech Poznań, umowa właśnie na dniach wygasa i jest, według przedstawicieli Lecha Poznań, renegocjowana.
_ Nie podjęliśmy w tej sprawie jeszcze decyzji _- powiedział nam Sebastian Tołwinski, rzecznik Grupy Żywiec. Ale nie wykluczył podpisania osobnej umowy z Lechem, bo inny, znacznie szerszy byłby jej zakres, niż sponsoringu całej ekstraklasy. Dotyczyłby także różnych programów współpracy z kibicami.
Warka podpisała umowę sponsorską z Ekstraklasą SA przed ewentualnym wprowadzeniem sprzedaży piwa na stadionach piłkarskich. Mariusz Borowiak pytany o tę sytuację stwierdził, że nie miała wpływu na decyzję Grupy Żywiec.
_ Nie wiadomo jeszcze czy w ogóle dojdzie do pozwolenia na sprzedaż piwa na stadionach _- stwierdził Borowiak. Jednak nie odpowiedział precyzyjnie jak mogłaby wyglądać sprzedaż innych browarów, gdy Warka ma wyłączność na prezentowanie swojego logo podczas meczów ekstraklasy.
Autor: JS
środa, 25 lutego 2009