Trwa ładowanie...
d4bcwe4

Warszawa/ W 2016 r. bez podwyżek cen biletów i podatków lokalnych

W 2016 r. w Warszawie ceny biletów komunikacji miejskiej, wysokość opłaty śmieciowej, stawki podatków od nieruchomości i środków transportu mają być na takim samym poziomie jak w 2015 r. - podał ratusz. Miasto rezygnuje z pobierania opłaty targowej.

Share
d4bcwe4

Stołeczny ratusz zapewnił, że w 2016 r. nie będzie podwyżek podatków lokalnych, czyli od nieruchomości i środków transportu.

Za 1 metr kw. powierzchni użytkowej mieszkania mieszkańcy Warszawy zapłacą tyle samo co w 2014 i 2015 r., czyli 0,74 zł. Nieco mniej w 2016 r. zapłacą właściciele nieruchomości wykorzystywanych do prowadzenia działalności gospodarczej, np. lokali użytkowych; za każdy metr kw. zapłacą o 17 gr mniej niż w 2015 r. (tj. 22,86 zł za metr kw.). Podatek od nieruchomości przeznaczonych na działalność pożytku publicznego wyniesie 7,68 zł za metr kw., czyli o 5 groszy mniej niż w 2014 i 2015 r.

Podatek od nieruchomości stanowi ok. 9 proc. dochodów miasta.

d4bcwe4

W 2016 r. za samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony do 5,5 tony włącznie trzeba będzie zapłacić 545 zł, a za autobus z 30 miejscami lub więcej - 1 tys. 209 zł. Właściciele samochodów dwuletnich lub nowszych będą mogli liczyć na niższe stawki; podatek, podobnie jak 2015 r., wyniesie odpowiednio 490 zł za samochód ciężarowy i 1 tys. 88 zł za autobus. W stolicy premiowane są ekologiczne środki transportu - za samochód ciężarowy podatek wyniesie 327 zł, a za autobus 725 zł.

Agnieszka Kłąb ze stołecznego ratusza powiedziała PAP, że miasto nie planuje w 2016 r. podwyżek cen biletów komunikacji miejskiej. Nie ma także planów podwyżek tzw. opłaty śmieciowej, a także stawek za wodę i odprowadzenia ścieków.

W Warszawie nie ulegnie także podwyższeniu opłata za parkowanie w strefie płatnego parkowania, jest już ona na poziomie maksymalnym - przypomniała Kłąb. Natomiast miasto analizuje zasadność wprowadzenia takiej strefy na Saskiej Kępie, ale ratusz, jak podkreśliła Kłąb, nie podjął decyzji, czy rozwiązaniem komunikacyjnych problemów Saskiej Kępy będzie wprowadzenie płatnego parkowania.

Z opracowania stołecznego Biura Drogownictwa i Komunikacji wynika, że na Saskiej Kępie brakuje miejsc postojowych, rotacja pojazdów jest niska, a czasy postojów przekraczają trzy godziny. Jednakże prawie połowa samochodów parkuje niezgodnie z przepisami, w miejscach do tego nieprzystosowanych. W analizie podkreślono, że dla uporządkowania parkowania konieczne byłoby wprowadzenie zmian w organizacji ruchu i wyznaczenie miejsc postojowych zgodnie z obowiązującymi przepisami i warunkami technicznymi, co prawie o połowę ograniczy ilość miejsc postojowych.

d4bcwe4

Ponadto od 1 stycznia 2016 r. miasto zrezygnuje z pobierania opłaty targowej, która w ubiegłym roku stanowiła 0,036 proc. dochodów budżetowych. Opłata targowa pobierana była od wszystkich osób dokonujących sprzedaży na targowiskach znajdujących się poza budynkami. Przykładowe stawki takiej opłaty wynosiły: 8 zł za jeden dzień sprzedaży artykułów spożywczych i przemysłowych stałego stoiska, a 12 zł z pojazdu do 3,5 ton.

d4bcwe4

Podziel się opinią

Share
d4bcwe4
d4bcwe4