Wartość wydatków na reklamę online wzrosła o 7,2% do 2,6 mld zł w 2014 r.
Warszawa, 02.04.2015 (ISBnews) - Wartość wydatków na reklamę online w Polsce wyniosła 2,61 mld zł w 2014 roku, co oznacza wzrost o 7,2% r/r, wynika z badania AdEx, realizowanego przez PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Największą dynamiką wykazała się reklama w urządzeniach mobilnych, mediach społecznościowych oraz wideo online.
02.04.2015 11:21
"W drugim półroczu 2014 roku dynamika wzrostu wartości reklamy cyfrowej przyspieszyła względem pierwszych dwóch kwartałów do około 9% (odpowiednio: Q3=9,1%, Q4= 8,9%). Tym samym na koniec roku indeks wyniósł 7,2%, po słabszym pierwszym półroczu na poziomie 5,4% rok do roku. Obserwowane trendy są dobrą prognozą dla kolejnych kwartałów" - czytamy w komunikacie.
"Po słabszych pierwszych sześciu miesiącach roku 2014 drugie półrocze zanotowało wyraźne odbicie, podążające za wzrostem PKB, nie powinniśmy więc być zaskoczeni, że w roku 2015 zrealizuje się optymistyczny scenariusz prognozowany przez IAB Polska i ponownie zaobserwujemy dwucyfrowy wzrost, który charakteryzuje dojrzałe rynki z dużym potencjałem wzrostu" - powiedział prezes IAB Polska Włodzimierz Schmidt, cytowany w komunikacie.
Niekwestionowanym liderem pod względem wartości pozostaje display. Reklama graficzna wypracowała 44,5% udziału odnotowując dynamikę wzrostu na poziomie 7%. Swoją pozycję zawdzięcza przede wszystkim wideo online z udziałem 7,5% i dynamiką wzrostu na poziomie 16%, social mediom (6,1% udziału i wzrost o 33% r/r) oraz reklamie w urządzeniach mobilnych (5,4% udziału przy wzroście o 122% r/r).
"Wyniki badania IAB Polska/PwC AdEx potwierdzają coraz większe znaczenie segmentu reklamy mobile. Podobnie jak rok temu, segment ten wykazał największą dynamikę wzrostu, podwajając swój udział w rynku reklamy online. Podkreślić jednak należy, że według badania udział reklamy mobile w rynku online wynosi 5,4%, podczas gdy w Europie Zachodniej udział reklam mobilnych kształtuje się na poziomie dwucyfrowym" - powiedziała wicedyrektor w zespole telekomunikacji, mediów i rozrywki w PwC Ewa Giel, cytowana w komunikacie.
Biorąc pod uwagę strukturę branżową, podobnie jak przed rokiem, najbardziej aktywne były: motoryzacja (18% udziału), finanse (12%) i handel (11%).
(ISBnews)