Trwa ładowanie...
żywność
16-02-2009 11:24

Warzywa i mrożonki d'aucy wchodzą do Polski

Firma d'aucy Polska Sp. z o.o., dawniej Globus Polska, wprowadziła na nasz rynek globalną markę d'aucy, pod którą sprzedaje mrożone warzyw i owoce oraz warzywa w puszkach.

Warzywa i mrożonki d'aucy wchodzą do PolskiŹródło: Handel-Net
duno3qk
duno3qk

Obecna dotychczas w 17 krajach marka d’aucy (wymawia się „dosi”) wchodzi na polski rynek spożywczy. Produkty d’aucy to mrożone warzywa i owoce oraz warzywa w puszkach. D’aucy jest nowoczesną marką globalną oferującą naturalne i zdrowe produkty. Jej właścicielem jest grupa CECAB (Centrale Coopérative Agricole Bretonne). Na polski rynek d’aucy trafiła za pośrednictwem firmy Globus Polska, która na początku 2009 r. zmieniła nazwę na d’aucy Polska Sp. z o.o. i jednocześnie wycofała z rynku swoją dotychczasową markę Felco. Decyzja ta była konsekwencją rozpoczętej w 2006 r. integracji polskiej spółki z francuskim koncernem.

_ Strategia wprowadzenia marki d’aucy na rynek niesie za sobą duże wyzwania. Jest to kolejny krok w kierunku rozwoju naszej firmy. Posiadamy zasoby, kompetencje i możliwości do skutecznego konkurowania na rynku. Z d’aucy jesteśmy w stanie spełnić nawet najbardziej wygórowane oczekiwania konsumentów _– mówi Kazimierz Kozera, dyrektor zarządzający d’aucy Polska Sp. z o.o.

Nowy dział marketingu w d'aucy

Rebranding marki Felco na d’aucy przebiegał dwuetapowo. We wrześniu 2008 r. na opakowaniach Felco zaczęły pojawiać się nalepki "wkrótce d’aucy" informujące konsumentów o nadchodzących zmianach. Wycofywanie produktów Felco przebiegało w sposób płynny i kontrolowany aż pod koniec stycznia 2009 r. w polskich sklepach pojawiły się opakowania z logo d’aucy. Wprowadzenie marki wspierać będą działania PR, reklama w prasie i TV, degustacje w punktach sprzedaży, niestandardowe akcje BTL i nowa strona internetowa: www.daucy.pl. Z uwagi na szeroki zakres działań marketingowych dokonano zmian w strukturze spółki i wiosną 2008 roku wyodrębniono, niezależny od sprzedaży, dział marketingu. Podlegającą bezpośrednio zarządowi d’aucy Polska trzyosobową jednostką kieruje Monika Faliszek, marketing manager.

Badanie rynku przed premierą

Przed wprowadzeniem marki do Polski dział marketingu d’aucy Polska przeprowadził analizę rynku i zlecił fokusowe badanie konsumentów firmie CMB Indicator. Dane rynkowe wskazują, że rynek warzyw i owoców mrożonych w Polsce charakteryzuje się silną tendencją wzrostową (64% wzrost wartości w latach 2005 – 2007). Dominują 3 segmenty: warzywa mono (28% wartościowego udziału w rynku), mieszanki (29%) i zupy (21%). Szybkim rozwojem charakteryzuje się również rynek warzyw pasteryzowanych. 90% obrotów generują tutaj warzywa mono. Dominują trzy produkty: kukurydza (34,9% wartościowego udziału w rynku), groszek (25,6%) i czerwona fasolka (9,3%).

duno3qk

Badania konsumenckie wykonane przez CBM Indicator dowiodły, że intensywna konkurencja na rynku spożywczym spowodowała znaczny wzrost oczekiwań w zakresie jakości i innowacyjności produktów. Analiza wyników pokazała, że polscy konsumenci są bardzo otwarci na nowości, a jednocześnie wrażliwi na cenę produktu. Cena produktów d’aucy została ustalona na poziomie średnim. W przypadku d’aucy zdecydowaną przewagę konkurencyjną stanowi niespotykane na polskim rynku opakowanie mrożonek z perforacją ułatwiającą otwieranie, wyróżniająca się kolorystyka i funkcjonalność puszek.

duno3qk
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
duno3qk