Westwing pozyskał 72 mln euro finansowania

Westwing, międzynarodowy lider e-commerce w branży wyposażenia wnętrz, poinformował, że
w kolejnej rundzie finansowania pozyskał 72 mln euro. Do grona inwestorów dołączyli m.in. Fidelity Worldwide Investment, Odey i Tengelmann.

Obraz
Źródło zdjęć: © mat. pras.

Dzięki nowym środkom Westwing znalazł się w czołówce najlepiej finansowanych firm e-commerce, działających poza obszarem USA. Łącznie z ostatnią rundą firma zebrała już 150 mln euro finansowania – w ciągu zaledwie 2,5 roku obecności na rynku. W poprzednim miesiącu Westwing przedstawił wyniki finansowe za 2013 r., w którym udało mu się niemal potroić przychody – do 110 mln euro, po 41 mln euro w 2012 r. i 0,5 mln euro w 2011 r. „Skala i osiągnięcia Westwing po zaledwie dwóch pełnych latach działalności są imponujące. Cieszymy się, że możemy być częścią tego udanego przedsięwzięcia. Westwing stworzył innowacyjną sieć logistyczną w 10 krajach, zbudował silną i lojalną grupę klientów oraz markę, która jest znana z wysokiej jakości oferty” – powiedział Colin Stone, Portfolio Manager w Fidelity Worldwide Investment i nowy inwestor Westwing.

Stefan Smalla, założyciel i dyrektor generalny Westwing: „Wsparcie nowych inwestorów bardzo nas cieszy, zwłaszcza, że są to duże i renomowane firmy. Ich zaangażowanie i wysokość otrzymanych środków, potwierdza, że jesteśmy godnym zaufania partnerem i warto inwestować w nasz biznes. Wykorzystamy te pieniądze do wzmocnienia pozycji pioniera na rynku e-commerce w branży wyposażenia wnętrz. Będziemy nadal dokładać wszelkich starań, aby nasi użytkownicy – a mamy ich ponad 12 milionów – mogli kupować produkty najlepszych marek i zgodne z najnowszymi trendami”.

Westwing jest liderem e-commerce w branży wyposażenia wnętrz na każdym z 10 rynków, na których działa. Są wśród nich zarówno rynki wschodzące, takie jak Brazylia i Rosja, jak i duże rynki europejskie: niemiecki, włoski i francuski. W swoim drugim pełnym roku działalności Westwing sprzedał ponad 2,8 mln produktów, a więcej niż jedna trzecia zakupów odbywa się obecnie przy pomocy urządzeń mobilnych. Wartość globalnego rynku produktów do wyposażenia i dekoracji wnętrz przekracza 400 miliardów euro i jest porównywalna wielkością do rynku modowego, ale sprzedaż online w branży wnętrzarskiej nie jest jeszcze tak rozwinięta, jak w branży modowej.

Westwing działa w Polsce od 2011 r. i został założony przez Tomasza Kasperskiego i Przemysława Kowalewskiego. Codziennie na polskiej stronie pojawia się kilkaset nowych produktów, pozyskiwanych zarówno od innych oddziałów Westwing, jak i własny dział zakupów.

Więcej informacji na:
www.westwing.pl

Źródło artykułu: Informacja prasowa

Wybrane dla Ciebie

Praca w Krakowie. Płacą nawet 20 tys.zł kierowcy
Praca w Krakowie. Płacą nawet 20 tys.zł kierowcy
Zmiany w prawie. Od nowego roku zakazy dotyczące ogrodzeń i bram
Zmiany w prawie. Od nowego roku zakazy dotyczące ogrodzeń i bram
Pięć zawodów przyszłości. Ci pracownicy mają być rozchwytywani
Pięć zawodów przyszłości. Ci pracownicy mają być rozchwytywani
Dramatyczna sytuacja na rynku ziemniaków. "Są sprzedawane za bezcen"
Dramatyczna sytuacja na rynku ziemniaków. "Są sprzedawane za bezcen"
Te naczynia z Pepco groźne dla zdrowia. Kupiłeś? Zniszcz lub zwróć
Te naczynia z Pepco groźne dla zdrowia. Kupiłeś? Zniszcz lub zwróć
Nastolatek wyłudził 600 tys. zł. Zakładał garnitur i udawał adwokata
Nastolatek wyłudził 600 tys. zł. Zakładał garnitur i udawał adwokata
Podhalański Patrol Budowlany. Tak walczą z patodeweloperką w Zakopanem
Podhalański Patrol Budowlany. Tak walczą z patodeweloperką w Zakopanem
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Problemy giganta. Makro zamyka cztery hale w Polsce
Problemy giganta. Makro zamyka cztery hale w Polsce
Już omijają nowe prawo. Były radny zrobił akcje w markecie
Już omijają nowe prawo. Były radny zrobił akcje w markecie
Butelka wody Ustronianka wywołała burzę. Mamy komentarz Kauflandu
Butelka wody Ustronianka wywołała burzę. Mamy komentarz Kauflandu
Duża zmiana w Biedronce. Klienci szybko ją zobaczą
Duża zmiana w Biedronce. Klienci szybko ją zobaczą