Więcej marek własnych i strategia na czasy bez niedziel handlowych. Tak to robią w Aldi

Konieczność podjęcia działań z zakresu dbałości o środowisko oraz wypracowanie zysków przy de facto sześciu dniach roboczych (handel możliwy był w zeszłym roku tylko w jedną niedzielę miesiąca) to najważniejsze wyzwania, wobec których w 2019 r. stanęła sieć Aldi.

Więcej marek własnych i strategia na czasy bez niedziel handlowych. Tak to robią w Aldi
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com
Martyna Kośka

24.02.2020 | aktual.: 24.02.2020 18:07

- Sieć jako jedna z pierwszych w Polsce zadeklarowała wycofanie jaj z chowu klatkowego, a w tym roku poszła o krok dalej, komunikując wycofanie ich również ze składów produktów marki własnej do 31.12.2025. Z myślą o osobach na diecie bezglutenowej sieć zadbała też o poszerzenie asortymentu o produkty marek własnych z licencjonowanym znakiem Przekreślonego Kłosa - napisali przedstawiciele sieci w odpowiedzi na kwestionariusz przesłany przez serwis "Wiadomości Handlowe".

Siec przypomina, że w ramach działań proekologicznych oferuje cztery rodzaje toreb: torbę materiałową, ekologiczną torbę wielokrotnego użytku, reklamówkę z uszami pochodzącą z recyklingu oraz mniejszą reklamówkę. Sieć wprowadziła także naturalne torby z juty.

Sieć podjęła również szereg działań mających zmniejszyć negatywne sutki niedziel niehandlowych. Poza tymi standardowymi, czyli zachęcaniem klientów do robienia zakupów w piątki i soboty, na lotnisku w Katowicach-Pyrzowicach Aldi zorganizował także nietypową akcję dla pasażerów wracających z wakacji.

"Podróżnych przywitały hostessy wręczające paczki z produktami spożywczymi, z których łatwo można było przygotować śniadanie czy kolację. Celem akcji było zapewnienie pasażerom tzw. miękkiego lądowania i ułatwienie im powrotu do domu z wakacji. To także niestandardowa odpowiedź sieci na niehandlowe niedziele, które bywają szczególnie uciążliwe właśnie podczas weekendowych powrotów do domu" – czytamy w oświadczeniu firmy.

W 2020 r. firma planuje w dalszym ciągu optymalizować łańcuch dostaw oraz rozwijać asortyment marek własnych. "W 2019 roku w Aldi łącznie wdrożonych zostało 5 nowych marek własnych – Mięsne Specjały, BOA (z kategorii napojów energetyzujących), So!CZYSTE, czyli soki i nektary, Chrupkojady – chrupki ze znakiem Przekreślonego Kłosa dla osób na diecie bezglutenowej oraz napoje dla dzieci pod nazwą Sprytek. Aldi odświeżył też trzy swoje marki – Dobre Plony (w skład tego asortymentu wchodzą ryże, makarony, kasze), lody Mucci oraz ciastka Biscotto" – czytamy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

aldiniedziele niehandlowegospodarka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (59)