WP
Zamieszczone na stronach internetowych portalu WP.PL materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie, chronionych przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez WP.PL na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.
pkp

Wielka modernizacja polskiej kolei

W 2015 roku ok. 85-90 proc. wykorzystywanego w Polsce taboru kolejowego będą stanowić nowe lub zmodernizowane wagony - zapowiedział w środę w Gdańsku minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej Sławomir Nowak.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Wielka modernizacja polskiej kolei
(Thinkstockphotos)
WP

Podczas Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO w Gdańsku Nowak poinformował, że dwa lata temu zmodernizowane wagony stanowiły 15 procent wykorzystywanego taboru.

Przypomniał, że w grudniu 2014 roku, wraz z nowym rozkładem jazdy, z Gdańska do Warszawy oraz z Warszawy do Krakowa, Katowic, Wrocławia i Rzeszowa kursować będą polskie Pendolino. - Z odpowiednią prędkością i w odpowiedniej jakości - dodał. Zapowiedział też elastyczną politykę cenową. Podał, że na Pendolino najtańsze bilety mają być po 49 zł.

- W ślad za Pendolino w ciągu dwóch lat na polskie tory wjadą nowe i zmodernizowane wagony oraz nowe pociągi mogące osiągnąć maksymalnie 160 km/godz. - zapewnił. Poinformował, że wymiana taboru wraz z realizowanymi inwestycjami na liniach PLK "w perspektywie dwóch lat ma bardzo wymiernie poprawić jakość świadczonych usług kolejowych w Polsce". - Pendolino jest tylko wycinkiem tej istotnej, taborowej zmiany, która się toczy w ramach PKP Intercity i która ma przyprowadzić z powrotem pasażerów do polskich kolei - zauważył.

WP

Zapowiedział, że w nowej unijnej perspektywie budżetowej 2014-2020 "będzie kolejny, wielki, cywilizacyjny skok w zakresie zmian w sektorze kolejowym". Poinformował, że na lata 2014-2020 "tych środków na inwestycje liniowe, taborowe będzie jeszcze więcej niż w obecnej perspektywie".

Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO w Gdańsku potrwają do piątku. Od czwartku w Gdańsku będzie można zobaczyć pierwszy skład kolejowy Pendolino.

Polub WP Finanse
WP
WP