"Wiem, co wybieram" na plakatach w 8 miastach

Czterech producentów żywności, firmy: Unilever Polska, Bakalland, FRoSTA i Rieber Foods Polska informują na billboardach o programie edukacyjno-informacyjnym dotyczącym znakowania produktów żywnościowych.

03.02.2009 09:35

Czterech producentów żywności, firmy: Unilever Polska, Bakalland, FRoSTA i Rieber Foods Polska informują na billboardach o programie edukacyjno-informacyjnym dotyczącym znakowania produktów żywnościowych.

Kolejna odsłona kampanii informacyjno-edukacyjnej „Wiem, co wybieram” wkracza na plakaty firmy Clear Channel Poland w ośmiu największych miastach Polski. W lutym pojawi się w sumie 600 nośników typu Citylight, promujących logo programu i jego znaczenie.

„Wiem, co wybieram” jest częścią międzynarodowego programu „Choices” wprowadzanego na świecie od 2006 roku. W Polsce program wprowadzony został wspólnie w 2008 r. przez czterech producentów żywności, firmy: Bakalland, FRoSTA, Rieber Foods Polska i Unilever Polska. W drugiej połowie 2008 roku do grona firm partnerskich dołączyły Agros Nova z marką Fortuna oraz Piekarnia VINI.

Program „Wiem, co wybieram” jest odpowiedzią producentów żywności na apel WHO o ograniczenie spożycia czterech składników odżywczych tj. tłuszczów nasyconych, kwasów tłuszczowych typu trans, soli (sodu) oraz cukru. Logo programu umieszczone na opakowaniu produktów żywnościowych jest czytelną i łatwo dostępną informacją, że zawartość tych czterech składników w danym produkcie jest zgodna z międzynarodowymi zaleceniami żywieniowymi. Celem programu jest ułatwienie konsumentom dokonywania wyboru produktów żywnościowych o lepszym profilu żywieniowym. Program otwarty jest dla wszystkich producentów żywności, których produkty spełniają kryteria pozwalające na umieszczenie logo programu na opakowaniu.

W chwili obecnej na półkach sklepowych można znaleźć już prawie 40 produktów z logo programu, następne 20 zostanie wprowadzonych na rynek do końca marca 2009.

JS

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)