Wittchen chce pozyskać z oferty do 60 mln zł, zapisy dla inwestorów indywid. 8-14 VII (opis)

07.07. Warszawa (PAP) - Spółka Wittchen, zajmująca się produkcją galanterii skórzanej, zamierza pozyskać z oferty publicznej do 60 mln zł - wynika z prospektu emisyjnego spółki....

07.07. Warszawa (PAP) - Spółka Wittchen, zajmująca się produkcją galanterii skórzanej, zamierza pozyskać z oferty publicznej do 60 mln zł - wynika z prospektu emisyjnego spółki. Zapisy na akcje dla inwestorów indywidualnych będą przyjmowane w dniach 8-14 lipca.

Oferta Wittchen obejmować będzie do 384 800 akcji serii B oraz 3 848 000 akcji nowej emisji serii C.

Cena maksymalna zostanie ogłoszona 7 lipca w aneksie do prospektu emisyjnego.

Spółka chce pozyskać z oferty publicznej kilkadziesiąt milionów złotych.

Cele emisyjne to uzyskanie kontroli nad spółką V VIP Collection - ok. 12 mln zł, rozbudowa sieci detalicznej Wittchen - ok. 10-12 mln zł, pozyskanie kapitału obrotowego na rozwój - ok. 3 mln zł, spłata wyemitowanych przez spółkę w 2010 r. obligacji - ok. 13,5-15 mln zł oraz akwizycje na rynku polskim - ok. 13,5-15 mln zł.

Wittchen nabyła wybrane aktywa VIP Collection w IV kw. 2010. Celem Wittchen jest uzyskanie pozycji dominującej w VIP Collection w drodze kolejnych podwyższeń kapitału zakładowego.

Wittchen zamierza rozbudowywać sieć detaliczną poprzez otwieranie nowych salonów Wittchen i VIP Collection. W 2011 zostanie otwartych ok. 6 salonów Wittchen, a w przypadku VIP Collection planowane jest podwojenie ich liczby w ciągu dwóch lat.

W sierpniu zostanie otwarty nowy salon Wittchen Shoes, w którym sprzedawane będzie obuwie luksusowe.

Wittchen rozważa akwizycje kolejnych spółek, poprzez przejmowanie wybranych aktywów. Prowadzi rozmowy z podmiotami z rynku polskiego. Nie wyklucza przejęcia jeszcze w 2011.

"Obecnie prowadzimy rozmowy z kilkoma podmiotami w sprawie przejęć, jednakże na tym etapie nie podjęto żadnych wiążących zobowiązań" - powiedział na konferencji prasowej Jędrzej Wittchen, prezes zarządu.

Zapisy od inwestorów detalicznych będą przyjmowane w dniach 8-14 lipca. Budowa księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych rozpocznie się 7 lipca, a zakończy 14 lipca. Przyjmowanie zapisów od inwestorów instytucjonalnych odbędzie się w dniach 15-26 lipca.

Doradcą finansowym spółki jest CC Group, a oferującym DM PKO BP.

Prognoza Wittchen na 2011 zakłada przychody ze sprzedaży na poziomie 86 mln zł (+29 proc.), zysk netto na poziomie 9 mln zł (+125 proc.) oraz zysk EBITDA na poziomie 20,9 mln zł (+78 proc.).

"Począwszy od IV kw. 2010 konsolidujemy wyniki VIP Collection, co ma istotne znaczenie dla prognozowanego na 2011 wzrostu przychodów" - powiedział Jędrzej Wittchen.

"Na prognozę wzrostu zysku netto ma wpływ nie tylko VIP Collection, ale też plany zwiększenia sprzedaży marki Wittchen oraz wzrost marż" - powiedział na konferencji prasowej Paweł Urbaniak, członek zarządu.

W 2010 przychody Wittchen ze sprzedaży wyniosły 66,5 mln zł, w porównaniu do 56,1 mln zł w 2009. Zysk netto spółki w 2010 wyniósł 4 mln zł, a w 2009 spółka zanotowała stratę netto na poziomie 10 mln zł. Zysk EBITDA w 2010 wyniósł 11,7 mln zł, a w 2009 spółka zanotowała stratę EBITDA na poziomie 4,3 mln zł.

Polityka dywidendowa Wittchen nie zakłada wypłaty dywidendy w najbliższym okresie.

"Prawdopodobieństwo wypłaty dywidendy w najbliższym czasie nie jest duże. Dopóki są inwestycje, to one będą priorytetem. Gdy spółka osiągnie zamierzoną pozycję, będziemy mogli pomyśleć o dywidendzie" - powiedział Wittchen.

Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą luksusowych dodatków, głownie skórzanych pod markami Wittchen i VIP Collection.

Obecnie Grupa prowadzi 78 punktów sieci sprzedaży detalicznej, z czego 52 przypada na sklepy marki Wittchen (51 w kraju, 1 w czeskiej Pradze), a 26 przypada na punkty sieci sprzedaży VIP Collection. Ponadto, produkty Wittchen oferowane są przez 15 salonów w Rosji oraz 13 na Ukrainie. Salony prowadzone są przez lokalnych partnerów, za zasadach franczyzy.

Sprzedaż w sektorze B2C stanowi obecnie 54 proc., w sektorze B2B stanowi 27 proc., eksport stanowi 9 proc., hurt, czyli sprzedaż obcym sklepom multibrandowym, to 8 proc.

Eksport stanowił w latach 2008-2010 ok. 10 proc. sprzedaży. Najważniejsze rynki zagraniczne to obecnie Rosja, Ukraina, a także Białoruś, Czechy i Litwa. (PAP)

ksz/ asa/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Żołnierze dostaną podwyżki. Tyle płaci Wojsko Polskie
Żołnierze dostaną podwyżki. Tyle płaci Wojsko Polskie
To będą pierwsze takie ferie. Rząd poszedł na rękę Polakom
To będą pierwsze takie ferie. Rząd poszedł na rękę Polakom
Czyje dożynki były droższe? Ministerstwo podało kwoty
Czyje dożynki były droższe? Ministerstwo podało kwoty
Sam wybierz i zetnij choinkę. Oto ceny drzewek przed Bożym Narodzeniem
Sam wybierz i zetnij choinkę. Oto ceny drzewek przed Bożym Narodzeniem
Podwyżki w ALDI. Oto nowe zarobki kasjerów
Podwyżki w ALDI. Oto nowe zarobki kasjerów
Tańczył tam cały region. Czy gleba pod kultową dyskoteką jest skażona?
Tańczył tam cały region. Czy gleba pod kultową dyskoteką jest skażona?
Byłą siedzibę Amber Gold czeka rozbiórka. Oto co powstanie w zamian
Byłą siedzibę Amber Gold czeka rozbiórka. Oto co powstanie w zamian
"Dantejskie sceny na szpitalnych oddziałach". Minister apeluje
"Dantejskie sceny na szpitalnych oddziałach". Minister apeluje
Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu
Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu
Ważne zmiany dla cudzoziemców w Polsce. "Podwyżki są bulwersujące"
Ważne zmiany dla cudzoziemców w Polsce. "Podwyżki są bulwersujące"
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀