Wittchen chce pozyskać z oferty do 60 mln zł, zapisy na akcje 8-14 VII

07.07. Warszawa (PAP) - Spółka Wittchen zajmująca się produkcją galanterii skórzanej, zamierza pozyskać z oferty publicznej do 60 mln zł - wynika z prospektu emisyjnego spółki....

07.07. Warszawa (PAP) - Spółka Wittchen zajmująca się produkcją galanterii skórzanej, zamierza pozyskać z oferty publicznej do 60 mln zł - wynika z prospektu emisyjnego spółki. Zapisy na akcje będą przyjmowane w dniach 8-14 lipca.

Oferta Wittchen obejmować będzie do 384.000 akcji oraz 3.848.000 akcji nowej emisji.

Cena maksymalna zostanie ogłoszona 7 lipca w aneksie do prospektu emisyjnego.

Spółka chce pozyskać od 55 do 60 mln zł.

Cele emisyjne to uzyskanie kontroli nad spółką z branży V VIP Collection - ok. 12 mln zł, rozbudowa sieci detalicznej Wittchen - ok. 10-12 mln zł, pozyskanie kapitału obrotowego na rozwój - ok. 3 mln zł, spłata wyemitowanych przez spółkę w 2010 obligacji - ok. 13,5 - 15 mln zł oraz akwizycje na rynku polskim - ok. 13,5 - 15 mln zł.

Zapisy od inwestorów detalicznych będą przyjmowane w dniach 8-14 lipca. Budowa księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych rozpocznie się 7 lipca, a zakończy 14 lipca. Przyjmowanie zapisów od inwestorów instytucjonalnych odbędzie się w dniach 15-26 lipca.

Głównym menedżerem oferty jest CC Group, a oferującym DM PKO BP.

Prognoza Wittchen na 2011 zakłada przychody ze sprzedaży na poziomie 86 mln zł, zysk netto na poziomie 9 mln zł oraz zysk EBITDA na poziomie 20,9 mln zł.

W 2010 przychody Wittchen ze sprzedaży wyniosły 66,5 mln zł, w porównaniu do 56,1 mln zł w 2009. Zysk netto spółki w 2010 wyniósł 4 mln zł, a w 2009 spółka zanotowała stratę netto na poziomie 10 mln zł. Zysk EBITDA w 2010 wyniósł 11,7 mln zł, a w 2009 spółka zanotowała stratę EBITDA na poziomie 4,3 mln zł.

Wittchen to spółka zajmująca się produkcją i sprzedażą luksusowych produktów skórzanych. Od 2001 roku prowadzi własne salony pod marką Wittchen.

Sprzedaż w sektorze B2C stanowi obecnie 54 proc., w sektorze B2B stanowi 27 proc., eksport stanowi 9 proc., sprzedaż obcym sklepom multibrandowym to 8 proc.

Eksport stanowił w latach 2008-2010 ok. 10 proc. sprzedaży. Najważniejsze rynki zagraniczne to obecnie Rosja, Ukraina, a także Białoruś, Czechy i Litwa. (PAP)

ksz/ asa/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Od tego zależą ceny nagrobków. Właściciel zakładu ujawnia
Od tego zależą ceny nagrobków. Właściciel zakładu ujawnia
Jedna decyzja i emerytura będzie wyższa. ZUS potwierdza
Jedna decyzja i emerytura będzie wyższa. ZUS potwierdza
Ceny prądu zamrożone do końca roku. A co potem? Padła ważna deklaracja
Ceny prądu zamrożone do końca roku. A co potem? Padła ważna deklaracja
Nowy obowiązek dla budujących i remontujących domy. Chodzi o światłowód
Nowy obowiązek dla budujących i remontujących domy. Chodzi o światłowód
Tańsze sanatorium. Nowe stawki już od października
Tańsze sanatorium. Nowe stawki już od października
Seniorka zostawiła pieniądze pod śmietnikiem. Straciła oszczędności
Seniorka zostawiła pieniądze pod śmietnikiem. Straciła oszczędności
Nowa usługa w popularnej sieci. Ma być dostępna w każdym sklepie
Nowa usługa w popularnej sieci. Ma być dostępna w każdym sklepie
Zabytek oddany za złotówkę i odkupiony za miliony. Historia wieży z Mazur
Zabytek oddany za złotówkę i odkupiony za miliony. Historia wieży z Mazur
Rok się nie skończył, a limit na ścieki tak. Kłopot pod Poznaniem
Rok się nie skończył, a limit na ścieki tak. Kłopot pod Poznaniem
Zapłacił za węgiel. Sklep nagle zniknął. Policja ostrzega
Zapłacił za węgiel. Sklep nagle zniknął. Policja ostrzega
Czy do łosi będzie można strzelać? Resort rolnictwa komentuje
Czy do łosi będzie można strzelać? Resort rolnictwa komentuje