Wittchen chce pozyskać z oferty do 60 mln zł, zapisy na akcje 8-14 VII

07.07. Warszawa (PAP) - Spółka Wittchen zajmująca się produkcją galanterii skórzanej, zamierza pozyskać z oferty publicznej do 60 mln zł - wynika z prospektu emisyjnego spółki....

07.07. Warszawa (PAP) - Spółka Wittchen zajmująca się produkcją galanterii skórzanej, zamierza pozyskać z oferty publicznej do 60 mln zł - wynika z prospektu emisyjnego spółki. Zapisy na akcje będą przyjmowane w dniach 8-14 lipca.

Oferta Wittchen obejmować będzie do 384.000 akcji oraz 3.848.000 akcji nowej emisji.

Cena maksymalna zostanie ogłoszona 7 lipca w aneksie do prospektu emisyjnego.

Spółka chce pozyskać od 55 do 60 mln zł.

Cele emisyjne to uzyskanie kontroli nad spółką z branży V VIP Collection - ok. 12 mln zł, rozbudowa sieci detalicznej Wittchen - ok. 10-12 mln zł, pozyskanie kapitału obrotowego na rozwój - ok. 3 mln zł, spłata wyemitowanych przez spółkę w 2010 obligacji - ok. 13,5 - 15 mln zł oraz akwizycje na rynku polskim - ok. 13,5 - 15 mln zł.

Zapisy od inwestorów detalicznych będą przyjmowane w dniach 8-14 lipca. Budowa księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych rozpocznie się 7 lipca, a zakończy 14 lipca. Przyjmowanie zapisów od inwestorów instytucjonalnych odbędzie się w dniach 15-26 lipca.

Głównym menedżerem oferty jest CC Group, a oferującym DM PKO BP.

Prognoza Wittchen na 2011 zakłada przychody ze sprzedaży na poziomie 86 mln zł, zysk netto na poziomie 9 mln zł oraz zysk EBITDA na poziomie 20,9 mln zł.

W 2010 przychody Wittchen ze sprzedaży wyniosły 66,5 mln zł, w porównaniu do 56,1 mln zł w 2009. Zysk netto spółki w 2010 wyniósł 4 mln zł, a w 2009 spółka zanotowała stratę netto na poziomie 10 mln zł. Zysk EBITDA w 2010 wyniósł 11,7 mln zł, a w 2009 spółka zanotowała stratę EBITDA na poziomie 4,3 mln zł.

Wittchen to spółka zajmująca się produkcją i sprzedażą luksusowych produktów skórzanych. Od 2001 roku prowadzi własne salony pod marką Wittchen.

Sprzedaż w sektorze B2C stanowi obecnie 54 proc., w sektorze B2B stanowi 27 proc., eksport stanowi 9 proc., sprzedaż obcym sklepom multibrandowym to 8 proc.

Eksport stanowił w latach 2008-2010 ok. 10 proc. sprzedaży. Najważniejsze rynki zagraniczne to obecnie Rosja, Ukraina, a także Białoruś, Czechy i Litwa. (PAP)

ksz/ asa/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Zakaz niektórych kotłów na Podkarpaciu. Mieszkańców czeka wymiana
Zakaz niektórych kotłów na Podkarpaciu. Mieszkańców czeka wymiana
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów
ZUS zmienia terminy wypłat. Te grupy dostaną pieniądze wcześniej
ZUS zmienia terminy wypłat. Te grupy dostaną pieniądze wcześniej
Rewolucja w polskich sadach. Oto jak zbiera się teraz jabłka
Rewolucja w polskich sadach. Oto jak zbiera się teraz jabłka
Zamykają zakład w Niemczech. Produkcja trafić m.in. do Polski
Zamykają zakład w Niemczech. Produkcja trafić m.in. do Polski
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów