Wittchen chce pozyskać z oferty do 60 mln zł, zapisy na akcje 8‑14 VII

07.07. Warszawa (PAP) - Spółka Wittchen zajmująca się produkcją galanterii skórzanej, zamierza pozyskać z oferty publicznej do 60 mln zł - wynika z prospektu emisyjnego spółki....

07.07.2011 | aktual.: 07.07.2011 10:08

07.07. Warszawa (PAP) - Spółka Wittchen zajmująca się produkcją galanterii skórzanej, zamierza pozyskać z oferty publicznej do 60 mln zł - wynika z prospektu emisyjnego spółki. Zapisy na akcje będą przyjmowane w dniach 8-14 lipca.

Oferta Wittchen obejmować będzie do 384.000 akcji oraz 3.848.000 akcji nowej emisji.

Cena maksymalna zostanie ogłoszona 7 lipca w aneksie do prospektu emisyjnego.

Spółka chce pozyskać od 55 do 60 mln zł.

Cele emisyjne to uzyskanie kontroli nad spółką z branży V VIP Collection - ok. 12 mln zł, rozbudowa sieci detalicznej Wittchen - ok. 10-12 mln zł, pozyskanie kapitału obrotowego na rozwój - ok. 3 mln zł, spłata wyemitowanych przez spółkę w 2010 obligacji - ok. 13,5 - 15 mln zł oraz akwizycje na rynku polskim - ok. 13,5 - 15 mln zł.

Zapisy od inwestorów detalicznych będą przyjmowane w dniach 8-14 lipca. Budowa księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych rozpocznie się 7 lipca, a zakończy 14 lipca. Przyjmowanie zapisów od inwestorów instytucjonalnych odbędzie się w dniach 15-26 lipca.

Głównym menedżerem oferty jest CC Group, a oferującym DM PKO BP.

Prognoza Wittchen na 2011 zakłada przychody ze sprzedaży na poziomie 86 mln zł, zysk netto na poziomie 9 mln zł oraz zysk EBITDA na poziomie 20,9 mln zł.

W 2010 przychody Wittchen ze sprzedaży wyniosły 66,5 mln zł, w porównaniu do 56,1 mln zł w 2009. Zysk netto spółki w 2010 wyniósł 4 mln zł, a w 2009 spółka zanotowała stratę netto na poziomie 10 mln zł. Zysk EBITDA w 2010 wyniósł 11,7 mln zł, a w 2009 spółka zanotowała stratę EBITDA na poziomie 4,3 mln zł.

Wittchen to spółka zajmująca się produkcją i sprzedażą luksusowych produktów skórzanych. Od 2001 roku prowadzi własne salony pod marką Wittchen.

Sprzedaż w sektorze B2C stanowi obecnie 54 proc., w sektorze B2B stanowi 27 proc., eksport stanowi 9 proc., sprzedaż obcym sklepom multibrandowym to 8 proc.

Eksport stanowił w latach 2008-2010 ok. 10 proc. sprzedaży. Najważniejsze rynki zagraniczne to obecnie Rosja, Ukraina, a także Białoruś, Czechy i Litwa. (PAP)

ksz/ asa/

Źródło artykułu:PAP
emisjahandelwittchen
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)