Wpływy reklamowe telewizji wzrosły o 22 proc. do 6,6 mld zł po trzech kwartałach '10

07.10. Warszawa (PAP) - Cennikowe wpływy reklamowe głównych stacji telewizyjnych wzrosły po trzech kwartałach 2010 roku średnio o 22 proc. do 6,6 mld zł (dane bez rabatów) - podał...

07.10.2010 | aktual.: 07.10.2010 07:38

07.10. Warszawa (PAP) - Cennikowe wpływy reklamowe głównych stacji telewizyjnych wzrosły po trzech kwartałach 2010 roku średnio o 22 proc. do 6,6 mld zł (dane bez rabatów) - podał Presserwis na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

"Trend w telewizji jest rzeczywiście wzrostowy, choć w drugim półroczu ten wzrost trochę wyhamował. Dokładnych danych netto (z rabatami - przyp. red.) jeszcze nie mamy, ale przypuszczam, że telewizje uzyskują z reklam o kilka procent więcej niż rok temu" - Presserwis cytuje Piotra Piętkę, wiceprezesa domu mediowego Starcom.

Liderem pod względem przychodów z emisji reklam jest Polsat, który po trzech kwartałach uzyskał 2,04 mld zł, czyli o 18 proc. więcej niż rok temu (wszystkie dane bez rabatów).

Na drugie miejsce spadł TVN z 1,99 mld zł przychodów reklamowych (wzrost o 13 proc.).

O ponad jedną trzecią zwiększyły swoje wpływy główne anteny Telewizji Polskiej. Przychody TVP 1 wyniosły 1,55 mld zł (wzrost o 34 proc.), a TVP 2 - 1,02 mld zł (wzrost o 35 proc.).(PAP)

bas/

Źródło artykułu:PAP
mediagiełdareklama
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)