Wskaźnik ufności konsumenckiej wzrósł w I kw. do minus 17,1 proc.- GUS

23.04. Warszawa (PAP) - Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej, opisujący bieżące tendencje konsumpcji indywidualnej, był w I kw. 2010 r. na poziomie -17,1 proc. i był wyższy o 2,1...

23.04.2010 | aktual.: 23.04.2010 10:38

23.04. Warszawa (PAP) - Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej, opisujący bieżące tendencje konsumpcji indywidualnej, był w I kw. 2010 r. na poziomie -17,1 proc. i był wyższy o 2,1 pkt proc. niż w IV kw. oraz o 8,1 pkt proc. niż w I kw. 2009 roku - podał GUS.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący tendencje konsumpcji indywidualnej oczekiwanej w najbliższych miesiącach w I kw. 2010 roku zwiększył się o 3,0 pkt proc. w stosunku do IV kwartału oraz o 13,2 pkt proc. w stosunku do I kw. 2009 r. osiągając poziom -25,1 proc.

"Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej, pomimo systematycznego wzrostu w czterech kolejnych kwartałach, nie osiągnęły jednak jeszcze poziomu z lat 2007 i 2008. Zaobserwowana w I kwartale 2010 r. oraz w ciągu trzech kwartałów 2009 r. wyraźna poprawa nastrojów konsumenckich jest wynikiem pozytywnych zmian prawie wszystkich podstawowych czynników wpływających na kształtowanie się dynamiki konsumpcji gospodarstw domowych" - napisano w komentarz.

"Jedynym czynnikiem istotnie nie przyczyniającym się do poprawy ogólnych nastrojów konsumenckich były oceny osiągniętych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych" - dodano. (PAP)

map/ ana/

Źródło artykułu:PAP
finanseguskoniunktura
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)