Trwa ładowanie...

Wszystkich Świętych 2019. Promocyjne znicze z dyskontu będą tańsze niż rok temu

Ile zniczy kupi przeciętny Polak na Wszystkich Świętych? Cztery lub pięć - wynika z badania dla WP i money.pl. Według Polaków znicz powinien być kupiony w promocji, najlepiej w dyskoncie. To może się opłacić - bo choć ceny zniczy idą generalnie w górę, to w dyskontach potrafią spadać.

Share
Wszystkich Świętych 2019. Promocyjne znicze z dyskontu będą tańsze niż rok temu
Źródło: Forum, fot: Forum/Money.pl
d3fz0kq

Od 30 do 40 zł - tyle na znicze na Wszystkich Świętych chce wydać 45 proc. Polaków, wynika z badania Hiper-com Poland i Grupę AdRetail na zlecenie Wirtualnej Polski i money.pl. 31 proc. respondentów chce przeznaczyć na ten cen od 40 do 50 zł, a tylko 9 proc. - powyżej 50 zł.

A ile zniczy chce kupić przeciętny Polak? Ponad połowa planuje kupić od 4 do 5 sztuk. Więcej niż 5 zniczy planuje kupić natomiast niecałe 15 proc. badanych. Dwa proc. przebadanych osób kupi natomiast zaledwie jeden znicz.

Najchętniej znicze kupimy w tym roku w dyskoncie. Takie plany ma ponad 30 proc. badanych. 27 proc. zrobi zakupy w hipermarkecie, a 8 proc. - w supermarkecie. Co może zaskakiwać, tylko 19 proc. badanych deklaruje, że kupi znicz bezpośrednio przy cmentarzu.

WP.PL
Źródło: WP.PL, fot: Money.pl

Kongres 590 - Konferencja PKP. Obejrzyj wideo:

Polak jednak bardzo nie chce przepłacić. 60 proc. osób zamierza skorzystać z promocyjnych cen. Tylko 11 proc. mówi, że zapłaci "regularną cenę". Około 20 proc. natomiast jeszcze się nie zastanawiało, czy wybierze promocję, czy może zwykła cenę.

money
Źródło: money, fot: WP,wptv.pl

Nawet jednak jeśli Polak wyszuka w tym roku dobrą promocję, to może i tak zapłacić więcej niż w zeszłym roku. Z badania wynika bowiem, że znicze w promocji średnio zdrożały o 23 proc. w stosunku do 2018 r. Co ciekawe, tendencja nie dotyczy dyskontów. Tam "promocyjne" znicze wręcz potaniały w porównaniu do 2018 r. - i to aż o 7 proc.

d3fz0kq

- Dyskonty w tym roku przez ten, co by nie powiedzieć, ale sprytny ruch, będą miały dużo większe przychody. Klienci z pewnością to zauważą, bo różnica cenowa jest widoczna - mówi Karol Kamiński, dyrektor zarządzający w Grupie AdRetail.

- Jak widać inflacja wpływa nie tylko na życie, ale też pamięć o zmarłych. Niestety, wszystko drożeje. Wzrasta cena benzyny, więc również rosną ceny produktów, które wymagają transportowania - tak komentuje wyższe ceny zniczy Katarzyna Grochowska z Hiper-Com Poland.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d3fz0kq

Podziel się opinią

Share
d3fz0kq
d3fz0kq