Trwa ładowanie...
d3f6jvd

Wszystkich Świętych 2019. Promocyjne znicze z dyskontu będą tańsze niż rok temu

Ile zniczy kupi przeciętny Polak na Wszystkich Świętych? Cztery lub pięć - wynika z badania dla WP i money.pl. Według Polaków znicz powinien być kupiony w promocji, najlepiej w dyskoncie. To może się opłacić - bo choć ceny zniczy idą generalnie w górę, to w dyskontach potrafią spadać.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Po znicze udajemy się do dyskontu lub hipermarketu. Rzadziej chcemy je kupić bezpośrednio przy cmentarzu, wynika z badania dla WP i money.pl
Po znicze udajemy się do dyskontu lub hipermarketu. Rzadziej chcemy je kupić bezpośrednio przy cmentarzu, wynika z badania dla WP i money.pl (Forum, Fot: Forum/Money.pl)
d3f6jvd

Od 30 do 40 zł - tyle na znicze na Wszystkich Świętych chce wydać 45 proc. Polaków, wynika z badania Hiper-com Poland i Grupę AdRetail na zlecenie Wirtualnej Polski i money.pl. 31 proc. respondentów chce przeznaczyć na ten cen od 40 do 50 zł, a tylko 9 proc. - powyżej 50 zł.

A ile zniczy chce kupić przeciętny Polak? Ponad połowa planuje kupić od 4 do 5 sztuk. Więcej niż 5 zniczy planuje kupić natomiast niecałe 15 proc. badanych. Dwa proc. przebadanych osób kupi natomiast zaledwie jeden znicz.

Najchętniej znicze kupimy w tym roku w dyskoncie. Takie plany ma ponad 30 proc. badanych. 27 proc. zrobi zakupy w hipermarkecie, a 8 proc. - w supermarkecie. Co może zaskakiwać, tylko 19 proc. badanych deklaruje, że kupi znicz bezpośrednio przy cmentarzu.

WP.PL

Kongres 590 - Konferencja PKP. Obejrzyj wideo:

Czytaj też: Drogie obchody Wszystkich Świętych

d3f6jvd

Polak jednak bardzo nie chce przepłacić. 60 proc. osób zamierza skorzystać z promocyjnych cen. Tylko 11 proc. mówi, że zapłaci "regularną cenę". Około 20 proc. natomiast jeszcze się nie zastanawiało, czy wybierze promocję, czy może zwykła cenę.

money

Nawet jednak jeśli Polak wyszuka w tym roku dobrą promocję, to może i tak zapłacić więcej niż w zeszłym roku. Z badania wynika bowiem, że znicze w promocji średnio zdrożały o 23 proc. w stosunku do 2018 r. Co ciekawe, tendencja nie dotyczy dyskontów. Tam "promocyjne" znicze wręcz potaniały w porównaniu do 2018 r. - i to aż o 7 proc.

- Dyskonty w tym roku przez ten, co by nie powiedzieć, ale sprytny ruch, będą miały dużo większe przychody. Klienci z pewnością to zauważą, bo różnica cenowa jest widoczna - mówi Karol Kamiński, dyrektor zarządzający w Grupie AdRetail.

d3f6jvd

- Jak widać inflacja wpływa nie tylko na życie, ale też pamięć o zmarłych. Niestety, wszystko drożeje. Wzrasta cena benzyny, więc również rosną ceny produktów, które wymagają transportowania - tak komentuje wyższe ceny zniczy Katarzyna Grochowska z Hiper-Com Poland.

Czytaj też: Wszystkich Świętych? To żniwa dla złodziei! Zobacz, jak się uchronić

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d3f6jvd

Podziel się opinią

Share
d3f6jvd
d3f6jvd