Wydatki Polaków rosną najszybciej w Europie
Badanie dynamiki sprzedaży dóbr szybko zbywalnych przeprowadzone pośród 21 państw w Europy pokazuje, że Polska – z ponad 10-proc. dynamiką – znalazła się na czele zestawienia - pisze "Rzeczpospolita".
Firma Nielsen zbadała dynamikę sprzedaży sektora FMCG (dóbr szybkozbywalnych) w 21 krajach.
Dane pokazują, że spowolnienie na razie polski handel omija.
_ Nasze sklepy notują wzrost o 9 – 12 proc. w porównaniu z ub.r. Nie ma co wieszczyć, że początek roku będzie słaby, bo może być to samospełniająca się przepowiednia. Nie rezygnujemy z inwestycji, na przyszły rok planujemy co najmniej dziesięć nowych sklepów _– mówi Jerzy Mazgaj, prezes Alma Market.
W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy rosły wydatki Polaków na większość artykułów spożywczych. Nielsen podaje, że od października 2007 r. do września 2008 r. o ponad 20 proc. zwiększyły się wydatki na ciastka, a o kilkanaście procent na czekoladki, słone przekąski oraz kawę. O 30 proc. wzrósł popyt na whisky, a o kilkanaście procent na wino i wódkę.
Więcej na ten temat w "Rzeczpospolitej".