Wyłączność Budimeksu na rozmowy ws. kupna PNI przedłużona do 22 lipca

17.06. Warszawa (PAP) - Budimex dostał przedłużenie wyłączności negocjacyjnej w sprawie kupna udziałów Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury od PKP do 22 lipca - wynika z...

17.06. Warszawa (PAP) - Budimex dostał przedłużenie wyłączności negocjacyjnej w sprawie kupna udziałów Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury od PKP do 22 lipca - wynika z komunikatu Federacji Związków Zawodowych Pracowników PKP.

"Kwestia utrzymania Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla pracowników PNI stanowi oś sporu w negocjacjach między Budimeksem a związkami zawodowymi działającymi w Przedsiębiorstwie Napraw Infrastruktury. Budimex dostał przedłużenie wyłączności na rozmowy ze stroną społeczną na temat paktu gwarancji pracowniczych w spółce do 8 lipca br., a ogólnie do 22 lipca. Jeżeli nastąpi porozumienie będzie mógł kupić PNI" - napisano w komunikacie związkowców.

Przedstawiciele Budimeksu rozmawiają ze związkami zawodowymi PNI w sprawie pakietu gwarancji socjalnych dla pracowników. Prowadzone są też rozmowy z PKP na temat warunków umowy sprzedaży.

W piątek odbyła się kolejna tura rozmów między zarządem Budimeksu a dwiema organizacjami związkowymi, w których zrzeszeni są pracownicy PNI: Międzyzakładową Organizacją Związkową Związku Zawodowego Kolejarzy Okręgu Centralnego (zrzeszoną w Federacji Związków Zawodowych Pracowników PKP) oraz Międzyzakładową Komisją Koordynacyjna NSZZ "Solidarność".

Strony nie doszły jednak do porozumienia. Zarząd Budimeksu przedstawił trzy nowe propozycje dla pracowników PNI, jeden z wariantów zakłada 30-miesięczną odprawę dla pracowników, którzy straciliby pracę w PNI z winy pracodawcy, przez okres 8 lat, a także premię prywatyzacyjną w wysokości jednego średniego wynagrodzenia w przedsiębiorstwie. Żadna z propozycji nie przewiduje utrzymania Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy, a to główny warunek podnoszony przez stronę społeczną.

Kolejne spotkanie ma się odbyć 21 czerwca.

PNI zajmuje się modernizacją, projektowaniem oraz budową dróg szynowych i kołowych, obiektów inżynieryjnych, budynków i budowli oraz kompleksową naprawą i utrzymaniem infrastruktury kolejowej. W ostatnim czasie spółka pracowała m.in. przy modernizacji linii kolejowych: Warszawa - Łódź, Kunowice - Warszawa - Terespol, Warszawa Zachodnia - Warszawa Okęcie, Wrocław - Szczecin, Łuków - Radom czy przebudowa stacji Hrubieszów dla LHS. (PAP)

pel/ jtt/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
PKP goni czeskiego rywala. Ruszyła promocja, bilety od 19 zł
PKP goni czeskiego rywala. Ruszyła promocja, bilety od 19 zł
Gigant fast food ma problem. Zamknie kilkaset lokali w USA
Gigant fast food ma problem. Zamknie kilkaset lokali w USA
Pokazał rachunek za prąd. "Granica prawie przekroczona"
Pokazał rachunek za prąd. "Granica prawie przekroczona"
Potrącił nastolatkę i uciekł. Sąd chce od księdza 60 tys. zł
Potrącił nastolatkę i uciekł. Sąd chce od księdza 60 tys. zł
Kultowa sieć kawiarni zamyka lokale. Przegrywa walkę z Żabką?
Kultowa sieć kawiarni zamyka lokale. Przegrywa walkę z Żabką?
Ukraiński gigant przejmie sklepy Carrefoura w Polsce? Bada rynek
Ukraiński gigant przejmie sklepy Carrefoura w Polsce? Bada rynek
Palenie liśćmi na działce. Oto co mówi prawo
Palenie liśćmi na działce. Oto co mówi prawo
Sprawdzili 900 schronów. Żaden nie spełnia wymogów
Sprawdzili 900 schronów. Żaden nie spełnia wymogów
Spędziła kilka godzin na SOR-ze w USA. Oto rachunek
Spędziła kilka godzin na SOR-ze w USA. Oto rachunek
Alarmujące dane ZUS. Coraz więcej zwolnień L4 z kodem "C"
Alarmujące dane ZUS. Coraz więcej zwolnień L4 z kodem "C"
Płacą do 70 zł/h. Praca tuż przy granicy z Polską
Płacą do 70 zł/h. Praca tuż przy granicy z Polską
Przez 9 lat brał zasiłki na fikcyjnych bezdomnych. Wyłudził 2,8 mln zł
Przez 9 lat brał zasiłki na fikcyjnych bezdomnych. Wyłudził 2,8 mln zł