Wyłączność Budimeksu na rozmowy ws. kupna PNI przedłużona do 22 lipca
17.06. Warszawa (PAP) - Budimex dostał przedłużenie wyłączności negocjacyjnej w sprawie kupna udziałów Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury od PKP do 22 lipca - wynika z...
17.06.2011 | aktual.: 17.06.2011 18:53
17.06. Warszawa (PAP) - Budimex dostał przedłużenie wyłączności negocjacyjnej w sprawie kupna udziałów Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury od PKP do 22 lipca - wynika z komunikatu Federacji Związków Zawodowych Pracowników PKP.
"Kwestia utrzymania Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla pracowników PNI stanowi oś sporu w negocjacjach między Budimeksem a związkami zawodowymi działającymi w Przedsiębiorstwie Napraw Infrastruktury. Budimex dostał przedłużenie wyłączności na rozmowy ze stroną społeczną na temat paktu gwarancji pracowniczych w spółce do 8 lipca br., a ogólnie do 22 lipca. Jeżeli nastąpi porozumienie będzie mógł kupić PNI" - napisano w komunikacie związkowców.
Przedstawiciele Budimeksu rozmawiają ze związkami zawodowymi PNI w sprawie pakietu gwarancji socjalnych dla pracowników. Prowadzone są też rozmowy z PKP na temat warunków umowy sprzedaży.
W piątek odbyła się kolejna tura rozmów między zarządem Budimeksu a dwiema organizacjami związkowymi, w których zrzeszeni są pracownicy PNI: Międzyzakładową Organizacją Związkową Związku Zawodowego Kolejarzy Okręgu Centralnego (zrzeszoną w Federacji Związków Zawodowych Pracowników PKP) oraz Międzyzakładową Komisją Koordynacyjna NSZZ "Solidarność".
Strony nie doszły jednak do porozumienia. Zarząd Budimeksu przedstawił trzy nowe propozycje dla pracowników PNI, jeden z wariantów zakłada 30-miesięczną odprawę dla pracowników, którzy straciliby pracę w PNI z winy pracodawcy, przez okres 8 lat, a także premię prywatyzacyjną w wysokości jednego średniego wynagrodzenia w przedsiębiorstwie. Żadna z propozycji nie przewiduje utrzymania Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy, a to główny warunek podnoszony przez stronę społeczną.
Kolejne spotkanie ma się odbyć 21 czerwca.
PNI zajmuje się modernizacją, projektowaniem oraz budową dróg szynowych i kołowych, obiektów inżynieryjnych, budynków i budowli oraz kompleksową naprawą i utrzymaniem infrastruktury kolejowej. W ostatnim czasie spółka pracowała m.in. przy modernizacji linii kolejowych: Warszawa - Łódź, Kunowice - Warszawa - Terespol, Warszawa Zachodnia - Warszawa Okęcie, Wrocław - Szczecin, Łuków - Radom czy przebudowa stacji Hrubieszów dla LHS. (PAP)
pel/ jtt/