Wynagrodzenia w działach obsługi klienta
Wynagrodzenia połowy osób pracujących w 2013 roku w działach obsługi klienta nie przekraczały 3,2 tys. zł brutto miesięcznie. Spośród nich najniższe pensje otrzymywali konsultanci telefoniczni. Tylko co druga osoba zatrudniona na tym stanowisku zarabiała miesięcznie więcej niż 2,7 tys. zł brutto.
24.06.2014 | aktual.: 24.06.2014 13:09
Pensje połowy kierowników ds. obsługi klienta przekraczały w 2013 roku 6 tys. zł miesięcznie. Gorzej wynagradzani byli koordynatorzy ds. sprzedaży i specjaliści ds. obsługi klienta. Mediany ich wynagrodzeń wyniosły odpowiednio 4,1 tys. zł i 3,5 tys. zł brutto miesięcznie. Najniższe pensje w działach obsługi klienta otrzymywali konsultanci telefoniczni.
Wynagrodzenia w wybranych branżach
Najwyższe płace wśród osób kontaktujących się z klientami otrzymywali zatrudnieni w branży IT. Mediana ich wynagrodzeń wynosiła 4,9 tys. zł brutto. Najmniej zarabiały osoby pracujące w usługach dla ludności, handlu oraz kulturze i sztuce.
Wynagrodzenia w różnych województwach
W 2013 roku najwyższe przeciętne wynagrodzenie otrzymywały osoby pracujące w działach obsługi klienta w przedsiębiorstwach zlokalizowanych w województwie mazowieckim.
Mediana ich płac wynosiła 4 tys. zł i była o 25 proc. wyższa od mediany w tym dziale ogółem. Wynagrodzenia wyższe od przeciętnych otrzymywali również mieszkańcy województwa dolnośląskiego. Zarabiali oni 3,3 tys. zł. O 100 zł mniejsze były płace osób zatrudnionych w działach obsługi klienta w województwie wielkopolskim. Z kolei najniższe wynagrodzenia otrzymywali w województwie podkarpackim. Mediana ich miesięcznych wynagrodzeń wynosiła 2,5 tys. zł. Niewiele więcej zarabiali mieszkańcy województwa świętokrzyskiego i podlaskiego (odpowiednio: 2 550 zł i 2,6 tys. zł).
Sylwia Rębisz
Sedlak & Sedlak
[
]( http://www.wynagrodzenia.pl/obw.php/p.76 )