Wyniki Empiku w II kw. zgodne z konsensusem, najsłabszy był segment modowy
08.08. Warszawa (PAP) - Wyniki Empiku w II kw. okazały się bardzo zbliżone do konsensusu. Grupa zanotowała przychody na poziomie 703,1 mln zł oraz zysk netto z działalności...
08.08.2011 | aktual.: 08.08.2011 12:23
08.08. Warszawa (PAP) - Wyniki Empiku w II kw. okazały się bardzo zbliżone do konsensusu. Grupa zanotowała przychody na poziomie 703,1 mln zł oraz zysk netto z działalności podstawowej w wysokości 7,9 mln zł - podała spółka w komunikacie.
Przychody całkowite grupy w II kw. wzrosły o 9 proc. rdr. Z kolei, przychody LTL (przychody w porównywalnej grupie sklepów) wzrosły o 0,3 proc. rdr.
Wzrosty sprzedaży zanotowały grupa Empik i grupa Smyk, odpowiednio o 8,1 i 8,2 proc.
Według raportu zarządu wzrost przychodów jest efektem 93 otwarć od końca II kw. 2010 r. do końca II kw. 2011 r. oraz pozytywnej dynamiki sprzedaży LTL zanotowanej w grupie Empik i grupie Smyk.
W II kw. 2011 r. grupa zanotowała spadek zysku netto z działalności podstawowej o 60,8 proc rdr.
"Zysk jest mniejszy od ubiegłorocznego głównie na skutek wyższych kosztów amortyzacji, wzrostu kosztów finansowych wynikającego z istotnie wyższego poziomu długu netto na koniec czerwca 2011 w porównaniu do czerwca 2010 r." - napisano w raporcie zarządu.
Wartościowa marża brutto grupy wzrosła o 9,5 proc., a w ujęciu procentowym o 0,2 p.p. do 45,1 proc. z 44,9 proc. w II kw. 2010 r. Wzrost pochodzi głównie z grupy Empik i Smyk.
W drugim kwartale 2011 r. EBITDA grupy wyniosła 50,9 mln zł w porównaniu do 51,7 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.
"Na poziom EBITDA w II kw. 2011 wpłynęły przede wszystkim wzrosty kosztów najmu, wynagrodzeń oraz koszty sklepów partnerskich, wynikające z dużej liczby nowych otwarć, które mają mniejszą produktywność" - napisano w raporcie zarządu.
Najsłabszy w II kw. był segment modowy, w którym zysk netto z działalności podstawowej spadł o 97,6 proc., a EBITDA spadła o 47,9 proc.
W II kw. 2011 r. sieć sprzedaży grupy powiększyła się per saldo o 12 punktów. Otwarto 19 lokalizacji, zamknięto 7.
Na koniec VI 2011 r. sieć sprzedaży liczyła 743 punkty o łącznej powierzchni netto 311.572 m. kw.(PAP)
ksz/ jtt/