Żaden Starbucks nie wygra ze stacją benzynową

Nowe badania pokazują zaskakujące zjawisko: Polacy uwielbiają kawę na stacji benzynowej i z automatu. Odkryto, że przede wszystkim powinna być gorąca, intensywna i bez dodatków, ponieważ to właśnie dla jej smaku, a nie kawiarnianej otoczki, sięgają po nią najczęściej.

Mimo kultowego statusu marki Starbucks nie jest najpopularniejszym miejscem na kawę wśród Polaków
Źródło zdjęć: © Pixabay.com
Aleksandra Łukasiewicz

Coraz więcej osób pije kawę poza domem, ale to nie kawiarnie są miejscem, gdzie Polacy najczęściej idą na „małą czarną”.

Z zaskakujących danych Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia wynika, że po raz pierwszy w wieloletniej historii badania to nie kawa u znajomych była numerem jeden, jeżeli chodzi o picie jej poza domem. W tym roku ulubionym miejscem Polaków na kawę jest stacja benzynowa – wskazuje ją 71 proc. badanych. Poza tym królują automaty do kawy cieszące się powodzeniem na poziomie 46 proc.

Czy oznacza to, że teraz pijemy na mieście? Nie do końca. Sieciowe kawiarnie, takie jak Starbucks czy Costa Coffee, są dopiero 8. na liście, wybiera je 29 proc. osób. Dla niektórych może być to zaskoczenie, jednak pamiętajmy, że sieciówki z kawą są obecnie niemal wyłącznie w największych miastach.

Obejrzyj: Pomysł na biznes: Kawiarnia dla influencerów

Fastfood ulubioną kawiarnią

Wśród nich najpopularniejszy w Polsce jest amerykański Starbucks, za nim brytyjska Costa, a trzeci w stawce jest… McDonald's. Ten, mimo bycia fastfoodem, jest wskazywany właśnie jako kawiarnia sieciowa.

Czy Polacy to już kawosze? Zdaje się, że można tak powiedzieć, ponieważ aż 63 proc. badanych to smak podaje jako główną zaletę kawy, a połowa z nas nie wyobraża sobie bez niej dnia.

Co ciekawe, picie kawy w restauracji czy fast foodzie jest popularniejsze niż w kawiarniach – lubimy ten napój jako zwieńczenie posiłku. Z tego powodu kawiarnie zostały zmuszone do poszerzenia swojej oferty o przekąski kojarzące się bardziej z lunchem.

Patrząc na tendencje zmian, możemy spodziewać się coraz większej ilości dogodnych punktów z szybką kawą, ponieważ to czas zdaje się być jednym z głównych powodów, dla których najczęściej wybieramy stacje benzynowe czy automaty.

Źródło: Cafe Monitor 2019, ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2019

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Za jego ślub zapłacili sponsorzy. Ich logotypy nosił na marynarce
Za jego ślub zapłacili sponsorzy. Ich logotypy nosił na marynarce
"Chora sytuacja". Szpital jest zadłużony, lekarze zgarniają miliony
"Chora sytuacja". Szpital jest zadłużony, lekarze zgarniają miliony
Masowo okradają Polaków. Konsulat wydał rekordową liczbę dokumentów
Masowo okradają Polaków. Konsulat wydał rekordową liczbę dokumentów
Kupili stare bmw. Takimi banknotami zapłacili. "Souvenir"
Kupili stare bmw. Takimi banknotami zapłacili. "Souvenir"
Ile kosztuje Burger Drwala? Kultowa kanapka już dostępna
Ile kosztuje Burger Drwala? Kultowa kanapka już dostępna
Wojsko znów wyprzedaje samochody. Oto co można kupić za 6 tys. zł
Wojsko znów wyprzedaje samochody. Oto co można kupić za 6 tys. zł
Kupiłeś telewizor? Masz mało czasu na zgłoszenie. Później grozi kara
Kupiłeś telewizor? Masz mało czasu na zgłoszenie. Później grozi kara
Milioner stawia wieżę widokową. Mieszkańcy mają wątpliwości
Milioner stawia wieżę widokową. Mieszkańcy mają wątpliwości
Popularny miód zniknie z polskich sklepów. Powodem nowe przepisy UE
Popularny miód zniknie z polskich sklepów. Powodem nowe przepisy UE
Kupują bilety, płacą mandaty. Pasażerowie mają dość
Kupują bilety, płacą mandaty. Pasażerowie mają dość
Koniec sklepów bez kasjerów. Sieciówka tłumaczy powody
Koniec sklepów bez kasjerów. Sieciówka tłumaczy powody
Polski ser mistrzem świata. Klienci szturmują sklep. "Nawał pracy"
Polski ser mistrzem świata. Klienci szturmują sklep. "Nawał pracy"