Zakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów złożyły prospekt emisyjny w KNF
12.04. Warszawa (PAP) - Zakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów złożyły w Komisji Nadzoru Finansowego prospekt emisyjny w związku z planowaną ofertą publiczną sprzedaży akcji -...
12.04.2010 | aktual.: 12.04.2010 12:23
12.04. Warszawa (PAP) - Zakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów złożyły w Komisji Nadzoru Finansowego prospekt emisyjny w związku z planowaną ofertą publiczną sprzedaży akcji - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.
Środki pozyskane z emisji firma zamierza przeznaczyć na rozbudowę mocy produkcyjnych oraz akwizycje.
"Wejście na GPW jest naturalnym etapem rozwoju spółki Otmuchów. Mamy ambicje i możliwości stać się istotnym graczem w Europie Środkowo - Wschodniej w produkcji artykułów spożywczych dla odbiorców B2B. Chcemy także rozwijać produkcję i sprzedaż w nowych, perspektywicznych segmentach rynku spożywczego" - poinformował cytowany w komunikacie Bernard Węgierek, prezes ZPC Otmuchów.
Obecnie głównym akcjonariuszem spółki jest Xarus Holdings Limited, spółka z grupy kapitałowej Warsaw Equity, do której należy 90,9 proc. udziału w kapitale.
Oferującym akcje ZPC Otmuchów jest Dom Inwestycyjny Investors w konsorcjum z Domem Maklerskim Millennium.
ZPC Otmuchów to producent prywatnych marek w kategoriach: tradycyjne wyroby cukiernicze, wyroby śniadaniowe i słone przekąski dla międzynarodowych koncernów spożywczych i sieci handlowych. Otmuchów produkuje także pod własnymi brandami słodycze, ptasie mleczko, żelki, chrupki oraz płatki kukurydziane i zbożowe.
W ciągu ostatnich dziesięciu lat spółka zwiększyła przychody z 20 mln zł w 1999 roku do 140 mln zł w 2009 roku, przy zysku netto na poziomie prawie 10 mln zł.
"Wysoka dynamika wzrostu przychodów i zysków w ciągu ostatnich kilku lat jest potwierdzeniem dynamicznego rozwoju marek własnych w naszym kraju. Przyszłość tego typu produktów w Polsce będzie analogiczna jak w krajach zachodniej Europy, gdzie dzisiaj zajmują one w poszczególnych kategoriach często 40-50 proc. sprzedaży sieci handlowych. W Polsce obecnie to tylko ok. 10 proc. udziału w rynku produktów spożywczych" - napisano w komunikacie. (PAP)
morb/ ana/