Zakupy na kwarantannie. Popcorn i mrożona pizza wygrywają z piwem
W czasie kwarantanny chętniej kupujemy przekąski i mrożoną pizzę. Spada za to sprzedaż piwa i kosmetyków do makijażu.
Podczas kwarantanny przede wszystkim kupujemy mniej. Jak podaje agencja Nielsen, wartość przeciętnego koszyka zakupowego spadła o 39 proc. w porównaniu do zeszłego roku.
Największe spadki sprzedaży dotyczą kosmetyków do makijażu - 83 proc., lodów - 24 proc. i piwa - 12 proc.
Poprawiła się za to sprzedaż gotowych przekąsek. Kupujemy o 48 proc. więcej mrożonej pizzy i o 43 proc. więcej popcornu. O 27 proc. wzrosła też sprzedaż jabłek.
- Do spadku wartości sprzedaży koszyka monitorowanego przez Nielsena przyczyniły się kategorie, z których konsumenci rezygnują najczęściej od początku pandemii: kosmetyki do makijażu oraz produkty impulsowe: lody i piwo. Co ciekawe w innych krajach, np. we Włoszech te ostatnie odnotowują wzrosty jako “comfort food”, czyli produkty kupowane na poprawę nastroju. Najwyraźniej w Polsce ich rolę pełni m.in. pizza mrożona i popcorn, czyli szybkie przekąski, mogą towarzyszyć nam częściej również w związku ze zwiększoną konsumpcją mediów - mówi Ewa Rybołowicz, Dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl