Trwa ładowanie...

Zakupy na kwarantannie. Popcorn i mrożona pizza wygrywają z piwem

W czasie kwarantanny chętniej kupujemy przekąski i mrożoną pizzę. Spada za to sprzedaż piwa i kosmetyków do makijażu.

Zakupy na kwarantannie. Popcorn i mrożona pizza wygrywają z piwemŹródło: Getty Images
d16uw0i
d16uw0i

Podczas kwarantanny przede wszystkim kupujemy mniej. Jak podaje agencja Nielsen, wartość przeciętnego koszyka zakupowego spadła o 39 proc. w porównaniu do zeszłego roku.

Największe spadki sprzedaży dotyczą kosmetyków do makijażu - 83 proc., lodów - 24 proc. i piwa - 12 proc.

Poprawiła się za to sprzedaż gotowych przekąsek. Kupujemy o 48 proc. więcej mrożonej pizzy i o 43 proc. więcej popcornu. O 27 proc. wzrosła też sprzedaż jabłek.

- Do spadku wartości sprzedaży koszyka monitorowanego przez Nielsena przyczyniły się kategorie, z których konsumenci rezygnują najczęściej od początku pandemii: kosmetyki do makijażu oraz produkty impulsowe: lody i piwo. Co ciekawe w innych krajach, np. we Włoszech te ostatnie odnotowują wzrosty jako “comfort food”, czyli produkty kupowane na poprawę nastroju. Najwyraźniej w Polsce ich rolę pełni m.in. pizza mrożona i popcorn, czyli szybkie przekąski, mogą towarzyszyć nam częściej również w związku ze zwiększoną konsumpcją mediów - mówi Ewa Rybołowicz, Dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

d16uw0i

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Obejrzyj i dowiedz się, jak chronić się przed koronawirusem

d16uw0i
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d16uw0i

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj