Trwa ładowanie...
handel
01-11-2015 19:07

Zakupy. Sainsbury's testuje nowy format sklepu

Brytyjska sieć hipermarketów Sainsbury's testuje nowy format małopowierzchniowego sklepu. Ma on być odpowiedzią na potrzeby konsumentów, a przy okazji zwiększyć udział firmy w rynku.

Zakupy. Sainsbury's testuje nowy format sklepuŹródło: AFP, fot: FREDERIC J. BROWN / AFP
d2yhncz
d2yhncz

Format mikrosklepu opracowany przez Saisnbury's zakłada sprzedaż około 1000 podstawowych produktów spożywczych - m.in. pieczywa, sałatek, płatków śniadaniowych, wędlin czy gotowych dań - na powierzchni handlowej nie przekraczającej 3 tys. stóp kwadratowych (ok. 280 m kw.), czyli metrażu typowego dla brytyjskich sklepów typu convenience. Z oferty mikrosklepów wyłączono chemię gospodarczą, papierosy czy kupony loteryjne.

Sainsbury's rozpoczęło testowanie nowego formatu w dzielnicy Holborn w centrum Londynu, nieopodal głównej siedziby koncernu. Od niedawna działa tam mikrosklep o powierzchni niecałych 93 m kw.

Mike Coupe, dyrektor generalny Sainsbury's, ocenia, że dzięki mikrosklepom jego firma może powiększyć swój udział w rynku małych sklepów o ponad 1000 nowych lokalizacji. Chodzi przede wszystkim o miejsca, w których z powodu braku dostatecznej przestrzeni nie mogą funkcjonować tradycyjne sklepy typu "convenience" - takie jak główne węzły przesiadkowe czy ścisłe centra miast.

Zdaniem Coupe, model sprzedaży, który ma być wdrażany w mikrosklepach Sainsbury's, jest dostosowany do potrzeb współczesnego klienta, który w krótkim czasie chce zrobić zakupy umożliwiające mu szybkie i wygodne przygotowanie posiłku w domu.

d2yhncz

Inwestowanie w sklepy małopowierzchniowe to zarazem odpowiedź Sainsbury's na informacje płynące z rynku. Jak ocenia brytyjski Institute of Grocery Distribution - organizacja monitorująca trendy w sprzedaży artykułów żywnościowych - w ciągu najbliższych 5 lat obroty sklepów typu "convenience" i mniejszych sklepów samoobsługowych wzrosną o 17 proc., podczas gdy obroty super- i hipermarketów zmaleją o 2,9 proc.

Zobacz także: Żywność od Google, obiad od Amazona - rewolucja na rynku e-zakupów

Zobacz także:

d2yhncz
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2yhncz