Zamówiłeś jedzenie na Wigilię? Oto co może cię spotkać
Wiele restauracji i osób prywatnych oferuje w tym roku dostarczenie gotowych potraw wigilijnych. Z jakością potraw bywa jednak różnie. Co może zrobić zamawiający, jeżeli dostarczone mu jedzenie okaże się zepsute?
Ofert z daniami wigilijnymi nie brakuje. Świąteczne menu w swojej ofercie mają restauracje, punkty garmażeryjne, cateringi dietetyczne, a nawet osoby prywatne, których ogłoszenia znajdziemy w mediach społecznościowych i na portalach z ofertami.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Reklamacje potraw wigilijnych
Nie wszyscy klienci będą jednak zadowoleni z jakości dostarczonych potraw. Dr Michał Długosz, prawnik wykładowca Uniwersytetu WSB Merito zauważył w rozmowie z serwisem prawo.pl, że jeżeli składniki potraw będą "niskiej jakości", lub będą w jakiś sposób wybrakowane, konsument ma prawo zażądać wymiany jedzenia na nowe, lub dochodzić zwrotu pieniędzy.
"Bylejakość lub niedbałość może być podstawą do stwierdzenia, że nie odbieramy jedzenia i nie płacimy za nie, a jeśli odebraliśmy i wtedy ujawniły się wady, to zwracamy danie i żądamy też zwrotu pieniędzy. W razie oporu należy powołać się na rękojmię za wady fizyczne" – mówi Michał Długosz.
Polacy stawiają na pierogi
Które pozycje w cateringu wigilijnym cieszą się największą popularnością? W ubiegłym roku jeden z restauratorów z Pomorza przyznał w rozmowie z WP Finanse, że najchętniej wybieraną potrawą były pierogi z kapustą i grzybami, które kosztowały 16 zł (za 5 sztuk).
Spore zainteresowanie, jak mówił przedsiębiorca, wzbudzała także pieczeń z dzika (36 zł za porcję), a także zrazy również dzika (32 zł za porcję).