Zamówiłeś jedzenie na Wigilię? Oto co może cię spotkać

Wiele restauracji i osób prywatnych oferuje w tym roku dostarczenie gotowych potraw wigilijnych. Z jakością potraw bywa jednak różnie. Co może zrobić zamawiający, jeżeli dostarczone mu jedzenie okaże się zepsute?

Zamówiłeś jedzenie na Wigilię? Oto co może cię spotkać
Zamówiłeś jedzenie na Wigilię? Oto co może cię spotkać
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | " "
oprac. AS

Ofert z daniami wigilijnymi nie brakuje. Świąteczne menu w swojej ofercie mają restauracje, punkty garmażeryjne, cateringi dietetyczne, a nawet osoby prywatne, których ogłoszenia znajdziemy w mediach społecznościowych i na portalach z ofertami.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Reklamacje potraw wigilijnych

Nie wszyscy klienci będą jednak zadowoleni z jakości dostarczonych potraw. Dr Michał Długosz, prawnik wykładowca Uniwersytetu WSB Merito zauważył w rozmowie z serwisem prawo.pl, że jeżeli składniki potraw będą "niskiej jakości", lub będą w jakiś sposób wybrakowane, konsument ma prawo zażądać wymiany jedzenia na nowe, lub dochodzić zwrotu pieniędzy.

"Bylejakość lub niedbałość może być podstawą do stwierdzenia, że nie odbieramy jedzenia i nie płacimy za nie, a jeśli odebraliśmy i wtedy ujawniły się wady, to zwracamy danie i żądamy też zwrotu pieniędzy. W razie oporu należy powołać się na rękojmię za wady fizyczne" – mówi Michał Długosz.

Polacy stawiają na pierogi

Które pozycje w cateringu wigilijnym cieszą się największą popularnością? W ubiegłym roku jeden z restauratorów z Pomorza przyznał w rozmowie z WP Finanse, że najchętniej wybieraną potrawą były pierogi z kapustą i grzybami, które kosztowały 16 zł (za 5 sztuk).

Spore zainteresowanie, jak mówił przedsiębiorca, wzbudzała także pieczeń z dzika (36 zł za porcję), a także zrazy również dzika (32 zł za porcję).

Źródło artykułu:WP Finanse
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)