Social media manager
Przyjęło się uważać, że osoby moderujące fan page na portalach społecznościowych nie dość, że nie muszą mieć żadnego wykształcenia, to jeszcze robią to małym nakładem pracy. Tymczasem "social media manager z prawdziwego zdarzenia, to w gruncie rzeczy: PR-owiec, redaktor, copywriter, programista, grafik, naukowiec, szperacz, 'multitasker', omnibus, internet geek, uzależniony od napojów energetycznych i kawy" - pisze osoba z branży, użytkownik jednego z forów internetowych. Czy rzeczywiście musi posiadać aż tyle umiejętności?
- Facebook rzeczywiście jest nie tylko modnym, ale i bardzo chętnie wykorzystywanym przez marketerów narzędziem - mówi Justyna Łukasik, właścicielka firmy Warsztat PR, która prowadzi m.in. fan page dla firm z branży medialnej, spożywczej czy finansowej oraz dużych centrów handlowych. - Jeśli znajdziemy dobry pomysł na komunikację, możemy nawet na Facebooka z powodzeniem wprowadzić choćby branżę pogrzebową - tłumaczy Justyna Łukasik.
Choć brak dokładnych badań na temat zarobków social media managerów, prezes agencji Socializer w wywiadzie dla Bankier.pl zdradza, że wynagrodzenia w tej branży wahają się w granicach od 3 tys. do 10 tys. zł netto. Ale są i tacy, którzy oferują poprowadzić fan page za 30 zł tygodniowo.