ZenithOptimedia obniżyło prognozę wzrostu rynku reklamy do 2,4% w tym roku
Warszawa, 30.03.2015 (ISBnews) - Wartość wydatków reklamowych netto zwiększy się w Polsce w tym roku o 2,4% do 6,70 mld zł, prognozuje dom mediowy ZenithOptimedia Group. W grudniu ZenithOptimedia spodziewało się wzrostu o 3,1% do 6,75 mld zł w 2015 r.
30.03.2015 | aktual.: 30.03.2015 08:23
"Prognozy gospodarcze mówią o relatywnie stabilnym wzroście polskiego PKB w najbliższych trzech latach oraz o stopniowej, ale umiarkowanej poprawie koniunktury w strefie euro. Budujące są także dane z badań koniunktury konsumenckiej i z rynku pracy. Jednak niepewna sytuacja polityczna w naszym regionie skutkuje ostrożnym podejściem wszystkich uczestników rynku, szczególnie największych, międzynarodowych koncernów" - uzasadnia CEO polskiego oddziału ZenithOptimedia Group Monika Bronowska, cytowana przez Wirtualnemedia.pl.
Największe wydatki reklamowe niezmiennie będą trafiać do telewizji, w której według ZenithOptimedia Group inwestycje na polskim rynku zwiększą się o 2,6% w br.
W internecie wydatki reklamowe mają zwiększyć się o 10,7% wobec 11,8% wzrostu oczekiwanego trzy miesiące temu - dom mediowy tłumaczy korektę coraz większym nasyceniem tego rynku.
"Wydatki na reklamy w radiu urosną o 2,7% (czyli mniej niż w ub.r.), a w kinach - o 1,1%. W przypadku reklamy kinowej pozytywnymi czynnikami mogą okazać się hitowe produkcje (takie jak 'Spectre' czy 'Gwiezdne wojny'), które zapewnią dużą widownię" - napisały Wirtualnemedia.pl.
Wydatki na reklamę zewnętrzną mają wzrosnąć o 0,5% w tym roku, natomiast spadki oczekiwane są w następujących segmentach: dzienniki - o 19,6% i magazyny - o 15,0%.
(ISBnews)