Zmiany w odbieraniu zakupów z e‑sklepu Tesco. Będzie łatwiej?

Zakupy w sklepie internetowym Tesco cieszą się rosnącą popularnością. Sieć chwali się też, że wzrasta liczba zamówień dokonywanych przy pomocy aplikacji mobilnych - stanowią one już 4 procent.

Zmiany w odbieraniu zakupów z e-sklepu Tesco. Będzie łatwiej?
Źródło zdjęć: © AFP

19.09.2014 | aktual.: 19.09.2014 14:05

*Zakupy w sklepie internetowym Tesco cieszą się rosnącą popularnością. Sieć chwali się też, że wzrasta liczba zamówień dokonywanych przy pomocy aplikacji mobilnych - stanowią one już 4 procent. Sklep dostarcza produkty do domów, ale można odbierać je też w 23 placówkach Tesco. Z uwagi na popularność tej formy, sieć zastanawia się nad rozszerzeniem możliwości własnego odbioru zakupów - tzw. usługi Click&Collect. *

Zaletą osobistego odbioru zakupów w sklepie jest koszt - w przeciwieństwie do dostawy do domu, ta forma jest bezpłatna. Dostawa do domu kosztuje, w zależności od terminu i miasta od 2,48 do 9,98 zł. Zainteresowanie klientów bezpłatną opcją więc nie dziwi. Tesco chce im to ułatwić, dlatego zamierza zwiększyć liczbę punktów, w których jest to możliwe.

Rozwiązaniem ma być wykorzystanie sieci sklepów Tesco. Według serwisu portalspozywczy.pl sieć chce, by zakupy można było odbierać w każdym sklepie Tesco w Polsce, także w tych małych. Punkty odbioru miałby się także pojawić przy tych hipermarketach na obrzeżach miast, które e-sprzedaży nie prowadzą, ale mogłyby pełnić funkcję magazynu.

- Zamówienia będą składane w jednym z wyznaczonych sklepów. Następnie będą transportowane do specjalnego punktu odbioru przy innych hiper- i supermarketach, aby klient mógł je odbierać bliżej domu. Nad rozwiązaniem pracujemy. Wprowadzenie takiego modelu to jednak kwestia lat, a nie miesięcy - zaznacza Mariusz Nowak, menedżer sprzedaży internetowej Tesco Polska.

Powoli będzie też rosnąć liczba specjalnych punktów odbioru przy sklepowych parkingach. Takie punkty, wyposażone w chłodnie umożliwiają zapakowanie zakupów bezpośrednio do bagażnika samochodu klienta.

W Europie Zachodniej usługa Click&Collect cieszy się już sporą popularnością. Zainteresowanie Polaków tą formą rośnie systematycznie, choć powoli, także z uwagi na nieduże możliwości skorzystania z niej. To czy przyjmie się w Polsce zależy od jej dostępności i tego, czy Polacy zechcą zmienić już nabyte przyzwyczajenia. Konkurenci Tesco w e-zakupach potrafią dostarczać zamówienie za darmo, a dla klienta e-sklepu liczy się także wygoda, nie tylko cena.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)