Znany sklep padł ofiarą hakerów. Firma ma pilną prośbę do klientów
Strona internetowa firmy Komfort nie działa od trzech dni. Znana sieć sklepów wystosowała do swoich klientów komunikat. - Skutecznie ochroniliśmy bazy danych zawierające Państwa dane osobowe - czytamy. Problemy z działaniem witryny mają być efektem "incydentu bezpieczeństwa".
Komfort to sieć sklepów z meblami, w których można znaleźć wyposażenie m.in. kuchni i łazienek. Firma podaje, że w całej Polsce ma 160 placówek stacjonarnych. W ostatnich dniach kupno mebli stacjonarnie jak i przez internet było jednak niemożliwe.
Na swojej stronie internetowej Komfort poinformował, że 26 maja firma doświadczyła "incydentu bezpieczeństwa".
"Chcemy Państwa zapewnić, że dzięki naszym zaawansowanym środkom cyberbezpieczeństwa i szybko podjętym działaniom, skutecznie ochroniliśmy bazy danych zawierające Państwa dane osobowe. Potwierdzamy, że nie doszło do masowego naruszenia systemów przechowujących dane" - czytamy w komunikacie.
Komfort podaje, że ocenia skutki ataku. Firma twierdzi, że istnieje "niewielkie ryzyko", że włamywacze uzyskali dostęp do niektórych plików zawierających dane osobowe.
Apel do klientów
W związku z tym, sklep prosi klientów, którzy założyli konto w Komforcie, o zmianę hasła dostępu. W najbliższym czasie internauci mają otrzymać indywidualne wiadomości na skrzynki pocztowe właśnie z taką prośbą.
"Jest to działanie prewencyjne, mające na celu dodatkowe zabezpieczenie Państwa kont, nie tylko u nas, ale i w innych serwisach. Pamiętajmy także, by nie używać tego samego hasła do różnych kont" - podkreśla firma.
Komfort podał, że planuje wznowienie działalności sklepów stacjonarnych od 28 maja. W sprawie opóźnień w realizacji zamówień firma ma się kontaktować z klientami indywidualnie.
AKTUALIZACJA:
Po publikacji tekstu redakcja WP Finanse dostała informację o wznowieniu działalności przez sklepy Komfort. Od 28 maja, wszystkie salony stacjonarne Komfort są już ponownie w pełni operacyjne.
"Nasz magazyn centralny również już działa. Oznacza to, że wszystkie zamówienia są przygotowywane i wysyłane do Was tak szybko, jak to możliwe. Jeśli Wasze zamówienie oczekiwało na wysyłkę, nasz zespół będzie się z Wami kontaktował indywidualnie" - czytamy w komunikacie.
Wciąż trwają prace nad przywróceniem strony i sklepu online. - Chcemy jednak zapewnić, że dzięki naszym zabezpieczeniom, Wasze dane osobowe w naszych bazach pozostały bezpieczne - deklaruje Komfort.