Znasz się na Twitterze? Możesz wyszkolić pracowników Ministerstwa Finansów
Resort finansów zaprasza wykonawców do składania ofert na szkolenie "Prowadzenie profilu na Twitter Ministerstwa Finansów i Krajowej Administracji Skarbowej".
Social ninja, którego poszukuje ministerstwo, miałby przeprowadzić co najmniej dwa spotkania o podobnym zakresie tematycznym (media społecznościowe, Twitter) dla urzędów administracji publicznej. Szkolenie ma być krótkie, ale treściwe. Pracownicy mają poznać tajniki tworzenia treści na Twitterze, dowiedzieć się, jak reagować w sytuacji kryzysowej, poznać grupę docelową i wypracować strategię zdobywania obserwujących.
Kto jest najpopularniejszy na Twitterze? Zobacz wideo:
Na stronie Ministerstwa Finansów znajduje się szczegółowy opis tego, czego mają się nauczyć pracownicy. Szkolenie ma obejmować następujące zagadnienia:
1. Profil ministerstwa na Twitterze - analiza i uwagi, wskazanie mocnych i słabych stron obecnych profili MF i KAS na Twitter.
2. Budowanie zasięgu i wizerunku - strategia, zdobywanie obserwujących, grupa docelowa, angażowanie użytkowników.
3. Tworzenie treści: reguły tworzenia wpisów (#, @, skróty, linki), styl komunikacji na Twitterze, publikacja tweetów, linków, zdjęć, filmów.
4. Komunikacja z użytkownikami: interakcje z użytkownikami - kiedy tak, a kiedy nie, obserwowani użytkownicy, listy kontaktów na Twitterze, pomysły na komunikację z użytkownikami Twittera.
5. Monitoring treści, re-tweety i wymiana treści.
6. Złe praktyki na Twitterze - czego nie robić?
7. Sytuacje kryzysowe - jak zapobiegać i jak na nie reagować.