Zrobią wszystko, by zdobyć pracowników

Firmy rekrutacyjne i portale związane z tematyką pracy, robią co w ich mocy, by to właśnie do nich wysłać swoje CV. Jaki mają w tym cel?

Zrobią wszystko, by zdobyć pracowników

02.06.2009 | aktual.: 02.06.2009 11:49

Firmy rekrutacyjne i portale związane z tematyką pracy, robią co w ich mocy, by to właśnie do nich wysłać swoje CV. Jaki mają w tym cel?

W czasach kryzysu strach przed zmianą pracy jest ogromny. Z tego właśnie powodu eksperci od reklamy stają na głowie, by zwrócić na siebie uwagę i przyciągnąć na rozmowę kwalifikacyjną.

- Ma być mocno, śmiesznie i bardzo oryginalnie. Wszystko po to, by wreszcie ktoś zaczął przychodzić do nas na rozmowy - mówi dla "Gazety Wyborczej" pracownik reklamy dużej firmy logistycznej. Na wcześniejsze ogłoszenia odpowiedziało kilku kandydatów, nikt nie został przyjęty.

"Na tapczanie siedzi leń... i niech tam zostanie, bo u nas nie ma czego szukać!" - takie ogłoszenie zamieściła w zeszłym tygodniu jedna z agencji reklamowych, która szukała pracowników: począwszy od sekretarki poprzez account managera, a skończywszy na copywriterze i art direktorze - informuje "Gazeta Wyborcza".

Portale internetowe zajmujące się rekrutacją kuszą pracodawców jak mogą. Nowo powstały portal zaproponował nawet darmowy kurs angielskiego dla każdego, kto zarejestruje się i umieści na portalu swoje CV.

Podobne szkolenia, obejmujące tematykę i słownictwo przydatne w procesie rekrutacji, kosztuje nawet kilkaset złotych.

Nowe metody, mogące pomóc pracodawcom w pozyskiwaniu pracowników, przybywa z miesiąca na miesiąc. Łukasz Radzikowski, business manager w Reed Technology, uważa, że niektórych specjalistów - zwłaszcza tych z rzadkimi umiejętnościami - bardzo ciężko pozyskać za pomocą ogłoszenia. - Dlatego coraz więcej firm tworzy programy rekomendacyjne dla pracowników. Polegają na tym, że pracownicy firmy, którzy zarekomendują kogoś ze znajomych do pracy, otrzymują premię finansową lub w innej formie - mówi dla "Gazety Wyborczej".

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)