Zysk netto Eurocash spadł r/r do 48,61 mln zł w II kw. 2015 r.
Warszawa, 21.08.2015 (ISBnews) - Eurocash odnotował 48,61 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2015 r. wobec 49,34 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
21.08.2015 | aktual.: 21.08.2015 07:53
Skonsolidowany zysk netto ogółem wyniósł 51,62 mln zł w II kw. 2015 r. wobec 49,34 mln zł zysku rok wcześniej.
Zysk operacyjny wyniósł 75,34 mln zł wobec 69,58 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5 181,7 mln zł w II kw. 2015 r. wobec 4 288,74 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2015 r. spółka miała 45,25 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 50,68 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 9 787,46 mln zł w porównaniu z 8 010,1 mln zł rok wcześniej.
"Dynamiczny wzrost sprzedaży to głównie efekt przejęć dokonanych przez Grupę Eurocash w 2014 r., a także rozwoju organicznego. Mimo trudnych warunków rynkowych i głębokiej deflacji (2,9-proc. spadek cen żywności i napojów bezalkoholowych w I półroczu br.), Grupa zanotowała również kilkuprocentowy wzrost sprzedaży bez uwzględniania przychodów przejętych podmiotów" - czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2015 r. wyniósł 67,95 mln zł wobec 196,9 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). Poprzez szereg formatów dystrybucji, grupa Eurocash koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce. Po połączeniu z grupą Tradis w ramach prowadzonych przez grupę różnych formatów franczyzowych skupionych jest około 10 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych.
(ISBnews)