Zysk netto Multimedia Polska po 3 kw. spadł o 38 proc. rdr do 22,8 mln zł

...

14.11. Warszawa (PAP) - Zysk netto Multimedia Polska spadł po trzech kwartałach 2013 roku o 38 proc. rdr do 22,8 mln zł - podała spółka w komunikacie prasowym.

Spółka podała, że wyniki obarczone są wpływem zdarzeń jednorazowych związanych z restrukturyzacją zadłużenia oraz programem opcji pracowniczych. Łączne koszty jednorazowe z tych dwóch tytułów poniesione w okresie 9 miesięcy 2013 roku wyniosły ponad 40,0 mln zł.

Skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 3 proc. rdr do 266,1 mln zł, a przychody za 9 miesięcy 2013 r. wyniosły 523,7 mln zł i wzrosły o 3 proc. rdr.

Przychód na abonenta w ujęciu miesięcznym (ARPU) wyniósł po 9 miesiącach 2013 r. 67,8 zł.

"Nieznaczny spadek ARPU względem tego samego okresu 2012 roku, to efekt nowej polityki sprzedażowej. Grupa Multimedia Polska postawiła na klientów generujących najwyższe marże. W krótkim terminie przekłada się to na spadek dynamiki sprzedaży nowych RGU, ale w średnim i długim terminie powinno pozytywnie wpłynąć na uzyskiwane marże. Dodatkowo wpływ na przychody i tym samym ARPU, ma także system +cen pośrednich+ dla abonentów kończących etap promocji. W opinii zarządu, w perspektywie średnio i długoterminowej, nowa strategia pozwoli na zwiększanie zarówno ARPU, jak i liczby klientów, a w konsekwencji także przychodów. Zgodnie z nową polityką, działania te mają na celu ograniczenie wskaźnika rezygnacji (churn). Pierwsze efekty widać już w II i III kwartale 2013 r., gdzie churn był istotnie niższy niż w porównywalnych okresach 2012 roku" - napisano w komunikacie.

Multimedia Polska na koniec września 2013 r. dostarczyły swoim klientom blisko 1,78 mln usług, czyli o 50 tys. więcej niż przed rokiem.

W okresie 9 miesięcy 2013 r. grupa osiągnęła 260,1 mln zł przychodów w segmencie telewizji, czyli o ok. 5 proc. więcej rdr. Przychody z telewizji cyfrowej wzrosły o 30 proc. do 97,3 mln zł, a liczba RGU wzrosła o 20 proc. do 309 tys. W segmencie Internetu wzrost przychodów wyniósł 9 proc. do 159 mln zł, a RGU 5 proc. do 492 tys.

Przychody grupy Multimedia Polska z usług głosowych wyniosły 87,5 mln zł wobec 94,2 mln zł rok wcześniej. Na koniec września grupa sprzedała 285 tys. usług głosowych, czyli o 2 tys. więcej niż przed rokiem.

Grupa Multimedia Polska zainwestowała od początku roku 153,9 mln zł, z czego 143,6 mln zł stanowiły nakłady związane z rozbudową i modernizacją sieci, wzrostem przepustowości szkieletu telekomunikacyjnego, a także wdrażaniem nowych usług. Pozostałe środki zostały przeznaczone na akwizycje.(PAP)

pel/ osz/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Nowe źródło zarobku dla handlarzy autami. Padł rekord
Nowe źródło zarobku dla handlarzy autami. Padł rekord
Słynna sieć restauracji w USA wstaje z kolan. Oto nowy plan
Słynna sieć restauracji w USA wstaje z kolan. Oto nowy plan
Podpaski zamiast elektroniki. Straty na 90 tys. zł. Sąd wydał wyrok
Podpaski zamiast elektroniki. Straty na 90 tys. zł. Sąd wydał wyrok
Mamy dwóch nowych lottomilionerów. Zarobili po kilkanaście milionów
Mamy dwóch nowych lottomilionerów. Zarobili po kilkanaście milionów
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało