Trwa ładowanie...
d240deb

Zysk netto Multimedia Polska spadł w I kw. o 10 proc. do 18,4 mln zł; przychody w górę o 10 proc.

17.05. Warszawa (PAP) - Przychody Multimedia Polska w I kwartale 2012 r. wzrosły o 10 proc. rdr do 163 mln zł z 148,7 mln zł, a zysk netto spadł o 10 proc. rdr do 18,4 mln zł z...

d240deb
d240deb

17.05. Warszawa (PAP) - Przychody Multimedia Polska w I kwartale 2012 r. wzrosły o 10 proc. rdr do 163 mln zł z 148,7 mln zł, a zysk netto spadł o 10 proc. rdr do 18,4 mln zł z 20,4 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

Wyższe przychody, to w głównej mierze efekt wysokiej dynamiki wzrostów w segmencie telewizji cyfrowej (DTV) i szerokopasmowego dostępu do Internetu.

Skorygowany zysk EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja skorygowany o jednorazowe zdarzenia) wzrósł o 5,5 proc. rdr do 82 mln zł.

Szacunkowy wynik EBITDA po uwzględnieniu zarówno korekty o niegotówkowy koszt, który obciążył wynik I kwartału 2012 r., ale został poniesiony w 2011 r., a także prognozowany (proforma) EBITDA spółki Stream Communications, wyniósł 87,4 mln zł czyli 12,4 proc. więcej niż w I kwartale 2011 r.

d240deb

Wyniki Stream Communications, kupionej od MNI, będą konsolidowane począwszy od wyników półrocznych.

"Skorygowane (o jednorazowe zdarzenie związane z zaksięgowaniem ubiegłorocznego kosztu w wynikach I kwartału 2012 r.) wyniki operacyjne odzwierciedlają dalszy znaczący spadek kosztów operacyjnych w przeliczeniu na sprzedaną usługę (RGU) w ujęciu miesięcznym. W I kwartale 2012 r. wskaźnik ten po korekcie wyniósł 16,1 zł i był niemal o 1 zł niższy niż w I kwartale 2011 r. (bez korekty wskaźnik miał wartość 17,5 zł)" - podała spółka w komunikacie.

"Niższy zysk to z jednej strony efekt wspominanego kosztu, który obciążył wyniki I kwartału, a także wyższych kosztów finansowych z tytułu odsetek (17,0 mln zł - rok wcześniej 12,9 mln zł)" - podano.

Liczba sprzedanych usług (RGU) wzrosła na koniec marca 2012 r. o 11,6 proc. rdr (160 tys.), do 1,543 mln dzięki akwizycjom i rozwojowi organicznemu.

d240deb

Wskaźnik RGU/abonenta w I kwartale 2012 r. wyniósł 2,11 wobec 1,98 przed rokiem.

Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) wyniósł 71,7 zł czyli o 3,4 zł więcej niż rok wcześniej.

Około połowę sprzedaży stanowiły wpływy z usług telewizyjnych (48 proc.), internet stanowił 28,5 proc., usługi głosowe 19,6 proc., a segment pozostałe stanowił 3,9 proc.

W I kw. 2012 r. przychody segmentu Internet wyniosły 46,4 mln zł i były o 14 proc. wyższe niż rok wcześniej. Liczba sprzedanych usług wzrosła o 11 proc. do 410 tys.

d240deb

W I kw. 2012 r. sprzedaż w segmencie telewizji wzrosła o 10 proc. rdr do 78,3 mln zł. Wyższe przychody tego obszaru, to w głównej mierze zasługa dalszego zwiększenia sprzedaży telewizji cyfrowej (DTV i IPTV), która zapewniła 21,3 mln zł przychodów w I kw. 2012 r. tj. o 69 proc. więcej niż rok wcześniej. Wpływy z telewizji cyfrowej stanowiły ok. 27 proc. całego segmentu, podczas gdy rok wcześniej było to niecałe 18 proc.

Na koniec marca 2012 r. spółka miała ponad 861 tys. RGU telewizji, w tym ponad 202 tys. RGU telewizji cyfrowej w technologii DTV oraz IPTV, czyli o niemal 31 proc. więcej niż rok wcześniej. Łączna liczba RGU telewizji wzrosła o ok. 107 tys. rdr, zarówno w wyniku akwizycji, jak też pozyskiwania nowych klientów na nowo budowanych i istniejących sieciach.

W I kw. 2012 r. przychody z segmentu usług głosowych wyniosły 32 mln zł. Na koniec marca 2012 r. spółka sprzedała ponad 271 tys. usług głosowych, czyli ok. 5 proc. więcej niż przed rokiem.

Inwestycje grupy Multimedia wyniosły w I kw. 2012 r. 67,9 mln zł, z czego 50,9 mln zł to inwestycje organiczne (inwestycje rozwojowe - zwiększenie zasięgu usług oraz aktywacja nowych abonentów stanowiły ok. 84 proc. wszystkich inwestycji organicznych), a na akwizycje przeznaczono ok. 17 mln zł.(PAP)

bas/ ana/

d240deb
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d240deb