Zysk netto SMT spadł r/r do 5,5 mln zł w I kw. 2015 r.
Warszawa, 15.05.2015 (ISBnews) - SMT odnotowało 5,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2015 r. wobec 14,49 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
15.05.2015 | aktual.: 15.05.2015 07:53
Zysk operacyjny wyniósł 6,99 mln zł wobec 3,01 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 63,14 mln zł w I kw. 2015 r. wobec 49,81 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym strata netto w okresie I kw. 2015 r. wyniosła 0,85 mln zł wobec 0,44 mln zł straty rok wcześniej.
"W pierwszym kwartale 2015 roku przychody ze sprzedaży grupy kapitałowej SMT SA wyniosły 63,1 mln zł utrzymując dwucyfrową dynamikę wzrostów rok do roku na poziomie 27%. Grupa odnotowała również wzrost wyniku EBITDA, który przy dynamice na poziomie 98% wyniósł 7,6 mln zł wobec 3,8 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zysk netto wyniósł 5,5 mln zł wobec 14,5 mln zł w roku ubiegłym, jednak należy zwrócić uwagę, iż na wynik netto pierwszego kwartału roku 2014 istotny wpływ miało jednorazowe zdarzenie, jakim była sprzedaż spółki Lemon Sky. Wynik wyliczony na bazie porównywalnej, a więc po wyłączeniu wyniku na sprzedaży tego aktywa i wyłączeniu wyników osiągniętych przez Lemon Sky od 1 stycznia 2014 r. do czasu dekonsolidacji, wyniósłby 1,7 mln zł." - napisał prezes Konrad Pankiewicz w liście do akcjonariuszy.
Podkreślił także, że SMT utrzymało nie tylko stały wzrost sprzedaży, ale również wyraźnie poprawiła zyskowność operacyjną. Marża brutto na sprzedaży wzrosła do 21% z 15% rok wcześniej, a marża operacyjna - do 11% z 6%. Według niego, jest to wynik skupienia się przez grupę kapitałową na najbardziej dochodowych obszarach biznesu, tj. outsourcingu kadr IT realizowanego przez SMT Software Services oraz działalności na rynku podróży służbowych realizowanej przez iAlbatrosa, a także ograniczenia wpływu generujących niezadowalające marże projektów publicznych.
Grupa kapitałowa SMT (dawniej ADV) realizuje strategię zorientowanej na obszary IT, a w szczególności na rozwijaniu biznesu opartego na własnych produktach.
(ISBnews)