Trwa ładowanie...
d4eo2uy
06-11-2015 09:52

Zysk netto Stalexport wzrósł r/r do 46,93 mln zł w III kw. 2015 r.

Warszawa, 06.11.2015 (ISBnews) - Stalexport Autostrady odnotował 46,93 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2015 r. wobec 20,27 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

d4eo2uy
d4eo2uy

Zysk operacyjny wyniósł 65,11 mln zł wobec 32,67 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 75,83 mln zł w III kw. 2015 r. wobec 62,31 mln zł rok wcześniej.

W okresie I-III kw. 2015 r. spółka miała 88,88 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 45,97 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 195,07 mln zł w porównaniu z 166,87 mln zł rok wcześniej.

"Dynamika wzrostu przychodów w 2015 r. jest efektem m.in. wzrostu poziomu ruchu na autostradzie A4 Katowice-Kraków oraz zmiany stawek za przejazd tym odcinkiem wprowadzonej 1 marca 2015 r. W III kwartale br. koncesyjnym odcinkiem A4 przejechało o 10,8% pojazdów więcej niż w tym samym okresie 2014 r. Wzrost ten dotyczył zarówno samochodów osobowych (11,1%), jak i ciężarowych (9,4%). Porównując poziom ruchu samochodowego na autostradzie A4 Katowice-Kraków w III kwartale br. w stosunku do II kwartału br., odnotować należy, że jest on większy o 17,2% (na co złożyły się 19,5% wzrost natężenia ruchu samochodów osobowych oraz 5,5% przyrost ruchu ciężarówek)" - czytamy w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2015 r. wyniósł 3,87 mln zł wobec 4,05 mln zł zysku rok wcześniej.

Stalexport Autostrady jest liderem grupy kapitałowej, koncentrującej swoją działalność na budowie i eksploatacji autostrad. Filarami Grupy są: Stalexport Autostrada Małopolska, koncesjonariusz autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem oraz VIA4, operator tego odcinka.

(ISBnews)

d4eo2uy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4eo2uy