Zysk netto Tarczyńskiego spadł r/r do 9,87 mln zł w 2016 r. 

Warszawa, 10.03.2017 (ISBnews) - Tarczyński odnotował 9,87 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2016 r. wobec 20,02 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

SKOMENTUJ

Zysk operacyjny wyniósł 19,7 mln zł wobec 32,21 mln zł zysku rok wcześniej.

"Mimo niekorzystnej sytuacji na rynku surowcowym w ubiegłym roku, udało nam się wypracować zysk na poziomie EBITDA w wysokości ponad 45,5 mln zł, przy rentowności na poziomie 7%. W tym samym czasie osiągnęliśmy 9 866 tys. zł zysku netto, co przekłada się na 0,87 zł na akcję" - napisał prezes Jacek Tarczyński w liście do akcjonariuszy.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 648,16 mln zł w 2016 r. wobec 541,95 mln zł rok wcześniej.

"Przychody ze sprzedaży wzrosły prawie o 20% w stosunku do roku poprzedniego i wyniosły ponad 648 mln zł. Tak dynamiczny wzrost przychodów osiągnęliśmy dzięki przemyślanej strategii i skutecznym działaniom sprzedażowym. Koncentracja na produktach premium oraz elastyczność we współpracy z odbiorcami procentuje wzrostami sprzedaży w czasie stagnacji na rynku przetwórstwa mięsnego. Z tej przyczyny nie zamierzamy zmieniać obranej drogi. Będziemy kontynuować działania pozwalające nam na utrzymanie pozycji lidera rynkowego w segmencie kabanosa. Zamierzamy stale poszerzać naszą ofertę. Regularnie wprowadzamy na rynek nowe produkty, a rok 2017 nie będzie pod tym względem odmienny. Prowadzimy działania badawczo-rozwojowe oraz realizujemy program inwestycyjny, którego celem jest poprawa efektywności funkcjonowania, wzrost mocy wytwórczych, zwiększenie elastyczności produkcji, ale także zaoferowanie nowych produktów, czy form ich pakowania" - czytamy w liście prezesa do akcjonariuszy.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie 2016 r. wyniósł 11,17 mln zł wobec 19,28 mln zł zysku rok wcześniej.

Tarczyński jest wiodącym producentem wyrobów wędliniarskich w Polsce, oferującym produkty pod markami Tarczyński, Dobrosława oraz Starpeck. Grupa produkuje ok. 500 wyrobów mięsno-wędliniarskich. Strategicznym obszarem działalności jest segment produktów premium. Spółka zadebiutowała na rynku głównym warszawskiej giełdy w czerwcu 2013 r.

(ISBnews)

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Pryszczyca. Polski park narodowy wprowadza środki zapobiegawcze
Pryszczyca. Polski park narodowy wprowadza środki zapobiegawcze
Dramat psów z pseudohodowli. Gwiazda chce adoptować jednego z 34
Dramat psów z pseudohodowli. Gwiazda chce adoptować jednego z 34
Co ze świętem w sobotę? Oto wytyczne dla pracodawców
Co ze świętem w sobotę? Oto wytyczne dla pracodawców
Nie chcą wiatraków w gminie. Spór na Mazurach
Nie chcą wiatraków w gminie. Spór na Mazurach
Odrażające odkrycie służb. 15 tys. ton papryki jechało do Polski
Odrażające odkrycie służb. 15 tys. ton papryki jechało do Polski
42 godziny bez przerwy. Na forach pracowników Biedronki wrze
42 godziny bez przerwy. Na forach pracowników Biedronki wrze
Przez dwa miesiące nic nie zwróciło uwagi. Stracił ponad 400 tys. zł
Przez dwa miesiące nic nie zwróciło uwagi. Stracił ponad 400 tys. zł
Poczta ściga za abonament. Dziesiątki tysięcy wezwań dla dłużników
Poczta ściga za abonament. Dziesiątki tysięcy wezwań dla dłużników
Nowa oferta PKP Intercity. Bilet za 2 zł Warszawie, oto warunki
Nowa oferta PKP Intercity. Bilet za 2 zł Warszawie, oto warunki
Zapaść w małych sklepach. Słabe wyniki przez... kalendarz
Zapaść w małych sklepach. Słabe wyniki przez... kalendarz
Koniec z kopertami? Strzykawki to nowy komunijny trend
Koniec z kopertami? Strzykawki to nowy komunijny trend
Brzoska ogłasza poprawę usługi InPostu. Skorzystają klienci
Brzoska ogłasza poprawę usługi InPostu. Skorzystają klienci