Zysk netto TVN wzrósł r/r do 79,47 mln zł w I kw. 2015 r.

Warszawa, 05.05.2015 (ISBnews) - TVN odnotował 79,47 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2015 r. wobec 11,14 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

05.05.2015 | aktual.: 05.05.2015 07:53

Spółka tłumaczy, że zmiana ta wynika przede wszystkim z dodatnich, głównie niezrealizowanych, różnic kursowych na obligacjach w wysokości 94 mln zł w tym roku, w porównaniu do ujemnych różnic kursowych na poziomie niemal 16 mln zł w roku ubiegłym.

"Dodatkowo wynik finansowy poprawił się w efekcie braku kosztów skupu obligacji w pierwszym kwartale bieżącego roku (w porównaniu do 11 mln zł tych kosztów w zeszłym roku) oraz poprzez ograniczenie kosztów odsetek do 44 mln zł w pierwszym kwartale 2015 r. z 48 mln zł w analogicznym okresie 2014 r., dzięki udanej, częściowej redukcji długu przeprowadzanej w ubiegłym roku" - wskazano również w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 41,73 mln zł wobec 78,69 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wyniosła 92 mln zł wobec 87 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 362,93 mln zł w I kw. 2015 r. wobec 350,44 mln zł rok wcześniej.

"TVN osiągnął w pierwszym kwartale przychody i skorygowaną EBITDA zgodne z oczekiwaniami. W warunkach postępującej poprawy naszego otoczenia gospodarczego, które charakteryzuje się niską inflacją, malejącym bezrobociem i rosnącą sprzedażą detaliczną, osiągnęliśmy lepsze wyniki operacyjne i finansowe we wszystkich kluczowych obszarach działalności - naszych własnych kanałach telewizyjnych, usługach na rzecz kanałów zewnętrznych oraz ofertach video online" - powiedział prezes Markus Tellenbach, cytowany w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I kw. 2015 r. wyniósł 38,41 mln zł wobec 34,85 mln zł straty rok wcześniej.

TVN jest jedną z wiodących spółek mediowych w Polsce oferującą bezpłatne i płatne lifestylowe i rozrywkowe kanały telewizyjne, w tym m.in. TVN, TVN Style, TTV, TVN Turbo, a także wiodący całodobowy kanał informacyjny TVN24 oraz kanał informacji gospodarczych TVN24 Biznes i Świat. W 2014 roku dzięki swojej ofercie TVN zyskał największą na polskim rynku oglądalność na poziomie 22%. W połowie marca br. Scripps Networks Interactive zawarła umowę nabycia 52,7% akcji TVN od ITI oraz Grupy Canal+.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)