Trwa ładowanie...

Coraz więcej wydajemy na święta, stałe są także nasze życzenia prezentowe

Czyżby polski Mikołaj był coraz hojniejszy? Z raportu Deloitte wynika, że w porównaniu z poprzednim rokiem w te święta wydamy więcej pieniędzy niż w 2018 roku. Nie ma zaskoczenia jeżeli chodzi o oczekiwane prezenty.

Coraz więcej wydajemy na święta, stałe są także nasze życzenia prezentoweŹródło: PAP
dqlintm
dqlintm

Z raportu Deloitte wynika, że coraz optymistyczniej oceniamy nasza sytuację materialną i gospodarczą kraju, a zamiast na prezenty wolimy przeznaczyć więcej pieniędzy na jedzenie. Dużo z nas (38 proc.) planuje zrobić zakupy w pierwszej połowie grudnia, nie czekając do ostatniej chwili

Polacy deklarują, że na zakupy świąteczne 2019 (prezenty żywność, podróże, spotkania z najbliższymi) przeznaczą w tym roku średnio 1521 zł. To o 5 proc. więcej niż w roku ubiegłym.

Co nas skłania do większych wydatków? Według raportu Deloitte są to w większości promocje (44 proc., w roku 2018 było to 54 proc.) i fakt, że lepiej zarabiamy (powiedziało tak 28 proc. badanych, wzrost o 3 punkty procentowe w porównaniu z rokiem ubiegłym). Aż 69 proc. badanych ocenia stan polskiej gospodarki na zadowalający lub neutralny.

Zobacz też: Które czekoladki najbardziej przypominają "Ptasie mleczko"? Wielki test

Na same prezenty wydamy mniej niż w 2018, średnio będzie to 36 proc. (547 zł) świątecznego budżetu. Za to więcej pieniędzy przeznaczymy na jedzenie - 34 proc. (524 zł). Na podróże i spotkania towarzyskie wydamy odpowiednio 21 proc. (324 zł) i 8 proc. (126 zł).

dqlintm

Niezmiennie, trzeci rok z rzędu, najbardziej oczekiwanym prezentem są kosmetyki i perfumy. Na podium ciągle też się utrzymują kolejno książki i czekoladki.

Wśród upominków dla nastolatków królują książki, czekoladki i gry komputerowe, dla dzieci - zabawki konstrukcyjne, kreatywne oraz artystyczna, a także lalki i pluszaki.

Ciekawy jest fakt, że z roku na rok coraz mniej ufamy stronom internetowym jeżeli chodzi o pomysły na świąteczne prezenty, chociaż dalej jest to dla nas główne źródło. Widoczny wzrost jest za to w rekomendacjach znajomych, sąsiadów i rodziny, a także bezpośrednie prośby o konkretny prezent zainteresowanych.

Jednak jeżeli już szukamy inspiracji w internecie, to niezmiennie rośnie siła porównywarek cen oraz sklepów internetowych bez punktów stacjonarnych. Natomiast coraz rzadziej korzystamy ze stron poszczególnych marek oraz wyszukiwarek internetowych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

dqlintm
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dqlintm