Ekonomiczna flota firmowa dla Twojego biznesu
Ograniczanie wydatków w obszarze funkcjonowania floty pozwala na skuteczne optymalizowanie budżetu firmy i budowanie jej konkurencyjności na rynku. Jednym z aspektów organizowania ekonomicznego parku samochodowego jest wybór odpowiednich pojazdów.
07.11.2016 | aktual.: 20.01.2017 14:16
Osoba odpowiedzialna za budowanie floty firmowej musi wziąć pod uwagę wiele różnych aspektów, które pozwolą jej z jednej strony na zaspokojenie wszelkich potrzeb związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa w obszarze transportu, a z drugiej na obniżenie kosztów generowanych przez park pojazdów. Polityka samochodowa w firmie musi uwzględniać takie kwestie, jak finansowanie zakupu odpowiednich modeli, opłaty za ich serwisowanie i ubezpieczenie. Jednak najważniejszą decyzją jest dobór samochodów – tu istotne są odpowiednie parametry, które uwzględnią cele i zadania, do jakich auta będą służyły. Ważna jest także wartość rezydualna pojazdów i koszty ich eksploatacji. Okazuje się, że 24% wydatków związanych z utrzymaniem auta firmowego pochłania paliwo. Nic dziwnego, że przedsiębiorcy szukają tu oszczędności. ##Firmy stawiają na samochody hybrydowe **Wybór samochodu z odpowiednim napędem będzie
kluczową decyzją, jeśli chodzi o flotę i koszty jej funkcjonowania. Silnik benzynowy najczęściej kojarzy się z wysokim zużyciem paliwa, a w tego typu konstrukcjach coraz silniejsze staje się dążenie dlatego producenci wprowadzają rozwiązania służące jego ograniczeniu. W rezultacie w najnowszych modelach montowane są silniki o coraz mniejszej pojemności, które wyposaża się w turbosprężarki pozwalające na uzyskanie wysokiego momentu obrotowego przy niskich prędkościach obrotowych. W badaniach laboratoryjnych takie rozwiązanie przynosi niższe zużycie paliwa, jednak w realnej jeździe różnice te często nie są znaczące.
Przez lata synonimem oszczędnej jazdy były silniki Diesla, sytuację tę zmieniło dopiero wprowadzenie restrykcyjnych norm emisji spalin. Konstrukcje takich napędów stały się nie tylko niezwykle skomplikowane, ale również bardzo kosztowne w serwisowaniu (np. filtry cząstek stałych).
Alternatywą dla tego rozwiązania mogłyby być samochody elektryczne, gdyby nie to, iż współczesna technologia nadal ma problem z dużym zasięgiem takich pojazdów oraz długim czasem ładowania. W tej sytuacji uznanie zyskuje napęd hybrydowy. Coraz więcej firm na polskim rynku decyduje się na zakup takich aut. Przykładem może być Ergo Hestia, która wymieniła całą swoją dotychczasową flotę na samochody hybrydowe. Postawiła również na nie firma Avis, jedna z największych sieci wypożyczalni samochodów w naszym kraju. W wielu polskich miastach hybrydy jeżdżą pod szyldami polskich korporacji taksówkowych (np. sieć EcoCar).
Jak wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, sprzedaż aut z silnikami hybrydowymi rośnie o kilkadziesiąt procent rocznie już od wielu lat. W 2015 roku wzrost ten wyniósł 40% w stosunku rocznym, osiągając poziom 5 528 sztuk. W tym roku wyniesie on ponad 100%, do czego przyczyniły się premiery modeli RAV4 Hybrid, Prius i C-HR. Niezaprzeczalnym liderem w tej klasie jest Toyota, która w 2015 roku zdobyła 96% rynku. Firmy kupowały dla pracowników przede wszystkim takie modele, jak Auris i Yaris. ##Oszczędny jak silnik hybrydowy *W czym tkwi tajemnica coraz większej popularności samochodów hybrydowych? Łatwo się domyślić, że ich nabywcom chodzi przede wszystkim o zaoszczędzenie na takich pojazdach, jak również o ich niezawodność. Idea takiego napędu polega na harmonijnym wykorzystaniu zalet silnika spalinowego i silnika elektrycznego. Zadaniem tego ostatniego jest wspomaganie silnika spalinowego przy dużych obciążeniach oraz zastępowanie go podczas jazdy z prędkościami miejskimi. Samochód
hybrydowy jest *pozbawiony wielu różnych elementów, wrażliwych na uszkodzenia, na przykład sprzęgła, alternatora czy rozrusznika. Wykorzystanie silnika hybrydowego pozwala zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt złotych na każde 100 km przebiegu. W skali roku oznacza to ogromne oszczędności.
Rosnąca popularność samochodów hybrydowych wśród polskich przedsiębiorców oznacza, że poszukują oni sposobu na racjonalne ograniczenie kosztów nie w zmniejszaniu stanu swojej floty, ale w jej racjonalizacji. Wiąże się to też z wymianą kosztownych w eksploatacji pojazdów z napędem czysto spalinowym na modele hybrydowe charakteryzujące się większą niezawodnością i mniejszym zużyciem paliwa.
Komunikat Prasowy