Pepsi zmienia skład. Przełomowa decyzja producenta
Decyzja ta, jak twierdzi firma, związana jest z epidemią otyłości oraz troską o środowisko. Korporacja ogłosi plan, zgodnie z którym do 2025 roku, co najmniej dwie trzecie napojów będzie miało 100 kalorii lub mniej.
17.10.2016 | aktual.: 18.10.2016 15:10
PepsiCo zmniejszy zawartość cukru w sprzedawanych na całym świecie napojach bezalkoholowych. Decyzja ta, jak twierdzi firma, związana jest z epidemią otyłości oraz troską o środowisko. Korporacja ogłosi plan, zgodnie z którym do 2025 roku, co najmniej dwie trzecie napojów będzie miało 100 kalorii lub mniej (w butelce o pojemności 12 uncji - około 350 ml) - poinformowała Agencja Reutersa.
Cel ten ma zostać osiągnięty przez zaproponowanie większej liczby niskokalorycznych napojów oraz zmianę receptury istniejących.
Producenci słodkich napojów muszą zmierzyć się z coraz większą presją ze strony ekspertów w dziedzinie zdrowia oraz rządów państw. Koncernom przypisuje się winę za wywołanie epidemii otyłości i cukrzycy. Światowa Organizacja Zdrowia w tym miesiącu zarekomendowała podatek od cukru w słodkich napojach wzorem Francji i Meksyku. Kraje te wprowadziły go jakiś czas temu, by ograniczyć spożycie cukru i poprawić zdrowie swoich obywateli. Takiemu podatkowi sprzeciwia się jednak branża słodkich napojów.
Także konkurent Pepsico – Coca Cola zapowiedziała, że jednym jej celów jest zaoferowanie niskokalorycznych wersji swoich napojów na wszystkich rynkach do 2020 roku.