Jesteśmy lepsi niż IKEA!
Polscy producenci mebli sprzedają jak w sklepach szwedzkiego giganta. Idzie im to coraz lepiej i rosną szybciej niż konkurencja z północy - przekonuje "Dziennik Gazeta Prawna".
Tylko w przyszłym roku w naszym kraju powstanie 80 nowych salonów meblowych - to sklepy podobne do modelu sprzedaży koncernu IKEA, gdzie dostaniemy "wszystko dla domu". Dziś szwedzkich sklepów jest w Polsce osiem, ale ich krajowych odpowiedników kilkaset. Model supermarketu z meblami Polacy po prostu pokochali, a branża to wykorzystuje.
Zdaniem wypowiadającego się dla "DGP" analityka Tomasza Starusa z Euler Hermes coraz wyższe są obroty i zamówienia branży meblarskiej. Dlatego producenci zaczęli inwestować w sieć sprzedaży. Dotyczy to głównie polskich firm - IKEA ostatni rok zakończyła z jedynie jednoprocentowym wzrostem sprzedaży, krajowy VOX miał wzrost dwucyfrowy.
Producenci mebli rozszerzają swój asortyment na "szwedzki wzór" na przykład sprzedając w salonach meble nie tylko dla dorosłych, ale i dla dzieci. Konkurencję dla sklepów IKEA są także coraz częściej marki takie jak Abra, BlackRedWhite, a nawet Kler. Szwedzi czują na plecach oddech konkurencji i obniżają ceny - w najnowszym katalogu wiele produktów jest tańszych o 3,5 procenta.
Wirtualna Polska / Dziennik Gazeta Prawna