Trwa ładowanie...

Rusza śledztwo ws. niepłacenia podwykonawcom przez DSS

Jest śledztwo ws. niewywiązywania się przez spółkę DSS - która przejęła po chińskim Covec budowę odcinka autostrady A2 - z umów na rzecz podwykonawców i narażenie ich tym samym na milionowe straty.

Rusza śledztwo ws. niepłacenia podwykonawcom przez DSSFot: AFP / JANEK SKARZYNSKI
d3cg1ys
d3cg1ys

Postępowanie, z doniesienia posłów PiS, wszczęła w czwartek Prokuratura Okręgowa w Warszawie.

- Śledztwo dotyczy niewywiązywania się przez firmę Dolnośląskie Surowce Skalne w okresie sierpień 2011 - marzec 2012 z umów na rzecz podwykonawców i wprowadzenia ich w błąd co do zamiaru i możliwości zapłaty - powiedział PAP rzecznik prokuratury Dariusz Ślepokura, potwierdzając doniesienia Radia Zet. Dodał, że chodzi o "nie mniej" niż 30 mln zł.

W marcu br. posłowie PiS Andrzej Adamczyk i Krzysztof Tchórzewski zawiadomili prokuraturę o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przy budowie autostrady A2 na odcinku C z Łodzi do Warszawy. Informacje o nieprawidłowościach otrzymali oni od podwykonawców prowadzących pracę na odcinku autostrady A2 przejętym przez DSS po chińskim konsorcjum Covec.

Przedstawiciel DSS Marek Klat przyznawał wtedy, że w związku z intensywnymi pracami na budowie autostrady powstały zatory w wypłatach dla podwykonawców. - Głównym powodem była niemożność ustalenia salda. Podwykonawcy żądali większych pieniędzy, natomiast DSS twierdził, że za dany zakres i sposób wykonania przysługują mniejsze kwoty - powiedział Klat.

d3cg1ys

W środę rząd przyjął projekt ustawy, która ma zabezpieczyć interesy podwykonawców pracujących przy kontraktach na roboty budowlane realizowane w ramach udzielanych przez GDDKiA zamówień publicznych. Chodzi o firmy, które nie otrzymały zapłaty za pracę, jak jest np. w przypadku DSS.

Minister transportu Sławomir Nowak szacował, że pieniądze dla podwykonawców mogą zostać uruchomione w ciągu dwóch miesięcy; właśnie tyle czasu - w opinii ministra - potrzeba na uchwalenie ustawy. Poszkodowani podwykonawcy zapowiedzieli, że do czasu zmiany przepisów wstrzymają się z protestami i blokadami dróg.

Odcinek C autostrady A2 między Strykowem a Konotopą budowało konsorcjum firm Boegl&Krysl i DSS. W styczniu br. na spotkaniu przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z przedstawicielami konsorcjum oraz banków finansujących budowę odcinka C ustalono, że prace zostaną przeorganizowane, a część prac DSS przejmie Bogl&Krysl. Od 13 marca firma Bogl&Krysl przejęła od DSS całość robót na odcinku C autostrady A2. Partnerzy konsorcjum podpisali aneks do umowy, na mocy którego spółka Bogl&Krysl została liderem konsorcjum, którego członkiem nadal pozostaje DSS.

d3cg1ys
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3cg1ys

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj